۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84813117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح تابستانی در ۴۸۴ مدرسه چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- طرح "مدرسه تابستانه" با هدف توسعه و تعمیق دانش علمی برای دانش‌آموزان دارای شرایط روز چهارشنبه در ۴۸۴ مدرسه چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با هدف تشویق و تعمیق یادگیری و جبران افت یادگیری دانش‌آموزان در ایام کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس، در سطح مدارس استان به صورت رایگان اجرا می‌شود.

افشین امیریان روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح مدرسه تابستانی افزود: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس‌های درس، میزان یادگیری دانش‌آموزان کاهش یافت و دانش‌آموزان با مشکلاتی از جمله چاقی، کم تحرکی، مشکلات بینایی، جسمی، عاطفی و روانی مواجه شدند که این مشکلات خسارت‌های را برای دانش‌آموزان به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح و برگزاری کلاس درس جبرانی درس‌های ریاضی، فارسی و علوم در مقطع ابتدایی یک فرصت برای استفاده و بهره بردن کامل از فضای درس و مدرسه در ایام تابستان است تا عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال جبران شود. 

امیریان افزود: طرح مدرسه تابستانه در مقطع ابتدایی با هدف حمایت از دانش‌آموزان لازم التوجه، تعمیق و تثبیت یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، جبران یادگیری دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی و تکرار پایه اجرایی شده است.

طرح مدرسه تابستانی در ۹۰درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در تابستان سالجاری طرح مدرسه تابستان در ۹۰ مدارس ابتدایی استان با هدف تثبیت و تقویت یادگیری آغاز شد و اجرای این طرح نیازمند کار جهادی است.

محمد محمدی با اشاره به اینکه آموزش، پیشرفت و یادگیری تحصیلی در دوران ابتدایی به دلیل آموزش مهارت‌های پایه از جمله خواندن، نوشتن، حساب کردن و آداب و مهارتهای زندگی دارای اهمیت بالای است، گفت: آموزش ابتدایی زیربنای آموزش در سایر گروه‌های تحصیلی است و هرگونه ضعف در این دوره باعث کم‌سوادی و بی‌سوادی دانش‌آموزان می شود.

به گفته وی، در این طرح ۲۵ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی استان که دچار افت و ضعف تحصیلی، شناسایی شدند و در کلاس‌های تابستانی که در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، سواد پایه در جهان و ایران آسیب دیده است و برگزاری طرح مدرسه تابستانی یک فرصت برای پرکردن این شکاف آموزشی است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۳۱ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی استان مشغول تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha