تجمع‌ کنندگان شیعه و سنی در بغداد: علائم زوال اسراییل پدیدار شده است

بغداد- ایرنا- تجمع کنندگان دار الافتاء اهل سنت در گردهمایی که به مناسبت روز جهانی قدس و حمایت از ملت فلسطین، مقابل مسجد بزرگ «ام الطبول» بغداد برگزار شد و همچنین صاحب نظران عراقی در نشست بررسی ابعاد روز جهانی قدس اعلام کردند که علائم زوال اسرائیل پدیدار شده است.

به گزارش ایرنا، دارالافتاء اهل سنت با شعار «قدس قضیه‌ای است که در وجدان امت اسلامی است» در برابر جامع ام الطبول در غرب بغداد، تجمع همبستگی خود را در حمایت از قدس شریف برگزار کرد.

شیخ «مهدی بن احمد الصمیدعی» رئیس دارالافتاء در سخنانی در جمع حاضران ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس، از طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز انزجار کرد.

وی تاکید کرد، مخالفت با هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی از عقاید اساسی اسلام ناب محمدی (ص) است.

شیخ الصمیدعی همچنین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی رو به زوال است و این رژیم اینک بیش از هر زمان دیگری در ضعف و سستی به سر می‌برد.

وی در این تجمع مردمی از بازگشت افراد متهم به تروریسم به عراق بدون اینکه تحت پیگرد قضایی و دولتی قرار گیرند، انتقاد کرد و خواهان بازداشت و بازخواست قضایی این افراد به خاطر جرائمی که علیه ملت عراق مرتکب شده‌اند، شد.

در این تجمع مردمی که جمعی از علما و فضلای شیعه و اهل سنت حضور داشتند، بارها شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا و اعلام برائت از تروریست‌ها سر داده شد.

تعدادی از سخنرانان نیز با اشاره به حضور همزمان علما و فضلای شیعه و اهل سنت در تجمع امروز تاکید کردند که شیعیان و اهل سنت همانند همیشه در دفاع از قدس شریف به عنوان قضیه اول جهان اسلام مانند دیگر قضایای مهم اسلامی متحد و یکپارچه هستند.

تجمع‌ کنندگان شیعه و سنی در بغداد: علائم زوال اسراییل پدیدار شده است

روز جهانی قدس؛ ارتقای انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک

همزمان انجمن فرهنگی «القلم» نیز با حضور جمعی از صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌های عراق در نشستی با عنوان «روز قدس، روز اسلام است» به بررسی ابعاد نام‌گذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

مسئول انجمن فرهنگی «القلم» در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که بیش از ۱۲۰ تن از نخبگان فرهنگی و اساتید دانشگاه و صاحب نظران و اصحاب قلم عراقی به مناسبت احیای روزجهانی قدس در این نشست شرکت کردند.

«محمد صادق الهاشمی» گفت که مباحث مختلفی از جمله اهداف اساسی از نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تجمع‌ کنندگان شیعه و سنی در بغداد: علائم زوال اسراییل پدیدار شده است

وی ادامه داد، وحدت امت اسلامی و دفاع ملت‌های مسلمان از هویت دینی، فرهنگی، حقوق و دستاوردهای خود و مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی و دعوت به نهضت اسلامی و تن ندادن به ذلت در برابر استکبار و قدرت‌های زورگو به عنوان بخشی از برکات روزجهانی قدس، برشمرده شد.

وی مقابله با تروریسم آمریکایی و برچیدن تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا از عراق را از دیگر مباحث مرتبط با این نشست بیان کرد و تاکید شد که ضروری است جهان اسلام برای خروج از عقب ماندگی، راه مقاومت را در پیش گیرد و از خط مشی انقلابی امام راحل (ره) و جانشین ایشان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت کند.

الهاشمی می‌گوید، اثرات مثبت روز جهانی قدس بر عملکرد گروه‌های مقاومت در فلسطین و تحول مبارزات فلسطینیان از انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

تجمع‌ کنندگان شیعه و سنی در بغداد: علائم زوال اسراییل پدیدار شده است

وی اضافه کرد، تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی عمومی ملت‌های مسلمان در خصوص اهمیت مقاومت و اینکه محور مقاومت می‌تواند در کنار دیگر قطب‌های رو به صعود چین و روسیه در جهان، تبدیل به یکی از قطب‌های جهانی شود از دیگر مسائل مطرح در این نشست بود.

به گفته این صاحب نظر عراقی، یاد و خاطره فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گرامی داشته شد و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان تقدیر شد.

صاحب نظران و اساتید دانشگاه در سخنان خود در این نشست، تاکید کردند که علائم سقوط رژیم صهیونیستی در سایه گسترش اختلافات داخلی این رژیم و از طرفی تحولات منطقه‌ای و جهانی، نزدیک شده است.

به گفته آنها، جهان اسلام با همه سستی و پراکندگی ظاهری که دارد اما بیش از هر زمان برای دفاع از قدس شریف و برچیدن غده سرطانی اسراییل از منطقه آمادگی دارد.

تجمع کنندگان پیش بینی کردند که حضور مردمی در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای مختلف عراق با شکوه باشد.

علاوه بر این، دهها گروه و تشکل‌های مختلف سیاسی، عشایری و مردمی در شهرهای مختلف عراق، برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس فرخوان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha