۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84735665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در مسیر قدس؛

راهپیمایی روز قدس در کردستان آغاز شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 84735665
راهپیمایی روز قدس در کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - مردم مومن، انقلابی و روزه‌دار کردستان امروز جمعه همزمان با سراسر کشور، باشکوه‌تر از سال‌های قبل با سر دادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه استان کردستان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با هدف اعلام حمایت از قدس شریف و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین، در راهپیمایی روز جهانی قدس و بعد از سه سال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضوری پرشور، مثال زدنی و با شکوه دارند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرستان‌های مختلف استان کردستان دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف در دست دارند تا نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

مردم انقلابی و ولایت مدار سنندج نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، الله اکبر الله اکبر، یا ایها المسلمون اتحدوا، کردستانی بیدار است از اسراییل بیزار است، از ساعتی قبل تجمع خود را از میدان آزادی این شهر شروع کرده و به سمت میدان انقلاب و سه راه حبیبی، محل تجمع راهپیمایان، حرکت کردند.

حضور قشرهای مختلف مردم، زن و مرد، پیر و جوان، بازاری و کارمند، کارگر و مسوول، روحانی و فرهنگی، نظامی و دانش آموز و دانشجو در مراسم روز جهانی قدس امروز شهر سنندج چشمگیرتر از سال‌های قبل است.

تعدادی از والدین سنندجی فرزندان خردسال خود را نیز در راهپیمایی روز قدس همراه آورده اند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع می‌کند.

چندین خبرنگار و عکاس رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف نیز برای پوشش کامل خبری راهپیمایی روز جهانی قدس در بین مردم حضور دارند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

تا امروز، هر سال نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می‌کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی این شهر آغاز و در مسیر خیابان فردوسی - خیابان امام خمینی (ره) تا سه راه حبیبی ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع سخنران این مراسم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha