خانه بهداشت کارگری در ۷۸ واحد تولیدی کردستان فعال شد

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم اکنون ۷۸ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر نیروی کار استان فعال است.

فرزاد پیشکاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی چند سال اخیر تعداد خانه‌های بهداشت کارگری در استان از رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی برخوردار بوده و به ۷۸ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ۱۱ خانه دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: براساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر، مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: در این راستا در هر واحد تولیدی یک نفر کارشناس بهداشت حرفه‌ای مستقر شده و پرونده سلامت برای کارگران تشکیل می‌شود و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و معادن است.

ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان دارای پروانه بهره برداری هستند که اشتغال اسمی این واحدها ۱۸ هزار نفر و اشتغال واقعی آنها ۱۴ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha