۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹
کد خبر: 84737623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی به طور مستقیم  پاسخگوی ۲۳ تماس مردمی شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در دومین جلسه از سامانه سامد در سال جدید روز شنبه از طریق پاسخگویی به ۲۳ تماس تلفنی شهروندان و هم‌استانی‌ها، درخواست‌ها و مشکلات آنان را مورد رسیدگی قرار داد.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این برنامه ارتباط زنده تلفنی که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ صورت گرفت، استاندار خراسان رضوی به صورت برخط به مشکلات هم استانی‌ها به صورت تلفنی رسیدگی و پس از ثبت درخواست‌های آنان، دستورات مقتضی را صادر کرد.   

علی اصغر ادبی افزود: مشکل دریافت مجوز ساخت از شهرداری، درخواست اشتغال، مشکل اراضی خریداری شده در حاشیه شهر و تهیه سند، مشکل راه روستایی در شهرستان قوچان، مشکل تهیه جهیزیه، مشکل درمان و نیاز به تسهیلات، درخواست تبدیل وضعیت از پیمانکاری به قراردادی، مشکل کارکنان ورزش و جوانان برای تبدیل وضعیت، مشکل ساخت و ساز در روستاهای زیر ۲۰ خانوار و همچنین درخواست تسهیلات خود اشتغالی از جمله مطالب مطرح شده امروز در تماس تلفنی مردم با استاندار خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی در سال جاری برای دومین بار و به عنوان تنها مدیر در سامانه سامد حضور یافت و به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده است.

ادبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون  ۴۲ تماس مردمی شامل ۱۳۷ دقیقه مکالمه ثبت شده است که مشکلات و درخواست‌های مردمی از این طریق پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.
پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha