روسیه از انهدام ۱۷ مرکز نظامی و کشته شدن ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراین خبر داد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در حملات روز شنبه به مناطق مختلف اوکراین ۱۷ مرکز نظامی منهدم و ۲۰۰ تن از نیروهای نظامی اوکراین کشته شدند.

به گزارش ایرنا از "رویترز"، وزارت دفاع روسیه افزود، در حملات نیروی هوایی این کشور بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراین کشته و ۲۳ خودروی زرهی ارتش منهدم شده است. 

 ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش جداگانه‌ای گفت، نیروهای روسیه از آغاز "عملیات ویژه نظامی" خود در اوکراین بیش از ۱۴۰ فروند جنگنده، ۱۱۰ فروند بالگرد و ۶۵۰ فروند پهپاد را منهدم کرده‌اند. 

وی افزود: تاکنون ۲۷۹ سامانه موشکی زمین به هوای اوکراین، ۲ هزار و ۶۵۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۳۰۷ سامانه راکت چندگانه، یک هزار و ۱۸۹ قبضه توپ و خمپاره و ۲ هزار و ۴۹۲ خودروی ویژه نظامی را منهدم شده است. 

به گزارش ایرنا، جنگ در اوکراین اکنون وارد سومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور این کشور از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تایید می‌کند. 

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha