جانسون و زلنسکی آخرین اوضاع جنگ اوکراین را بررسی کردند

لندن – ایرنا – بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه شنبه شب دفتر نخست وزیر انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت منتشر شد، رئیس جمهور اوکراین از درگیری‌های شدید در شرق این کشور و محاصره بندر استراتژیک ماریوپل خبر داد و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از اوکراین را تشریح کرد.

نخست وزیر انگلیس نیز بار دیگر تاکید کرد که بیش از هر زمان دیگری به تقویت اوکراین و اطمینان از شکست ولادیمیر پوتین متعهد است.

وی خاطرنشان کرد که اوکراینی‌ها چقدر سخت برای آزادی خود می‌جنگند.

جانسون تأیید کرد که بریتانیا به ارائه کمک‌های نظامی اضافی مورد نیاز اوکراینی‌ها برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.

رهبران دو کشور همچنین در مورد پیشرفت تلاش‌های سازمان ملل برای تخلیه ماریوپل و نگرانی درباره مجروحان این شهر بحث کردند. آن‌ها توافق کردند که برای هماهنگی با متحدان و شرکای بین‌المللی در گام‌های بعدی، در تماس نزدیک باقی بمانند.

به گزارش ایرنا، بیش از دو ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha