۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۳۰
کد خبر: 84851453
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: بیش از ۴ هزار تانک اوکراین را نابود کرده‌ایم

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه جمعه شب با انتشار گزارشی اعلام کرد که از ابتدای آغاز "عملیات ویژه نظامی" این کشور در اوکراین ۴ هزار و ۲۹۳ تانک ارتش اوکراین را نابود کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت دفاع روسیه، در این گزارش آمده است: در مجموع ۲۶۷ فروند جنگنده و ۱۴۶ فروند بالگرد اوکراین در حملات نیروهای روسیه منهدم شده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه افزود: ارتش روسیه همچنین یک هزار و ۷۳۲ فروند پهپاد و ۳۶۵ سیستم ضد هوایی ارتش اوکراین را نابود کرده است. 

در این گزارش آمده است، از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۷۹۷ سیستم راکتی چند منظوره، ۳ هزار و ۲۹۰ توپخانه و خمپاره‌انداز و همچنین ۴ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودروی زرهی ارتش اوکراین نابود شده است. 

به گزارش ایرنا، اوکراین از ابتدای آغاز جنگ با روسیه، کمک‌های نظامی گسترده‌ای از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی دریافت کرده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیره شدن روابط غرب و کرملین شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha