۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84738391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالب‌زاده یکی از سرداران جبهه فرهنگی بود

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84738391
طالب‌زاده یکی از سرداران جبهه فرهنگی بود

تهران- ایرنا- دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با بیان اینکه طالب‌زاده دارای تقوا بود گفت: عقبه اعتقادی او به تاثیری‌گذاری بر مخاطب کمک می‌کرد و وی را به یکی از سرداران جبهه فرهنگی بدل کرد که در حوزه جهاد تبیین موفق بود.

فواد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما و تئاتر ایرنا افزود: زندگی مرحوم طالب زاده دارای ویژگی های خاص و نادر بود. سابقه زندگی وی به خاطر سال ها زندگی در آمریکا تجربه ای را پیدا کرده بود که با بقیه دوستانش متفاوت بود و به شناختش در زندگی کمک می کرد. اما بعضی از افراد از مسیری که باید می رفتند تحت تاثیر عملیات روانی دشمن منحرف شدند این در حالی بود که عملیات روانی دشمن تاثیری بر طالب زاده نداشت چون می‌دانست دنیا به چه سبک اداره می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش و تاثیرگذاری طالب زاده را بر جریان های فرهنگی و رسانه ها در داخل و خارج از کشور چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در بخش بین الملل، طالب‌زاده دانشجویانی داشت که هنوز هم در کشورهای مختلف نظیر محور مقاوت لبنان فعالیت می کنند و با حالتی که در ترویج ایده ها داشت برای دانشجویان جذابیت ایجاد می‌کرد. 

ایزدی خاطرنشان کرد: درگذشت وی در روز جهانی قدس پر معنا است وی کل عمر خویش را برای مبارزه در راستای اهداف انقلاب هزینه کرده بود به همین دلیل هم محبوب بود. 

این دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که هنرمندان چگونه می توانند مسیر طالب زاده را ادامه دهند، نیز گفت: جایگزین کردن این افراد سخت است همانطوری که جایگزینی برای شهید آوینی سخت بود ولی الگویی است برای جوان ها و افرادی که با وی کار می کردند. 

ایزدی با بیان اینکه در انقلاب این ظرفیت وجود دارد که مسیرهایی که طالب زاده باز کرد، افراد دیگری آنها را ادامه دهند، توضیح داد: برای طالب زاده خوشحال هستیم چون همراه رفقای شهید خود محشور می شود و برای خود غمگین و متاسفم چون شخصیت بزرگی را از دست داده ایم.

وی در خصوص این پرسش که از زندگی  طالب زاده چه درسی گرفته اید نیز اذعان داشت: طالب زاده در کار بسیار اخلاق‌مدار بود خیلی ها هستند که کار خود را به خوبی انجام می دهند اما زود عصبانی می‌شود، اخلاق‌مداری و دغدغه وی در این حوزه درس خوبی برای همه افراد است. 

طالب زاده ۶۹ ساله روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه در بیمارستان خاتم الانیبا بر اثر نارسایی قلبی درگذشت. او از فیلم سازان و مجریان برجسته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha