۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 84738460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جامعه کارگری ۷۰ درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 84738460
جامعه کارگری ۷۰ درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و جمعیت کارگری است.

جعفر کاشانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، افزود: بیش از ۱۷۷ هزار نفر در  استان سمنان بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند که از این تعداد بیمه شده بیش از ۱۳۰ هزار نفر از جامعه‌ کارگری هستند که با احتساب خانوارهایشان باید گفت ۷۰ درصد جمعیت استان از قشر کارگری است.

وی بیان کرد: بازرسی در زمینه‌های مختلف مانند حوادث کار، ایمنی کار و خودداری از به‌کارگیری نیروی انسانی غیرمجاز، از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از کارگران انجام می‌شود.
وی افزود: ۸۰ درصد کارگاه‌های تحت پوشش اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سال به صورت دوره‌ای به منظور حفظ حق و حقوق کار بازرسی می‌شوند.
کاشانی تصریح کرد: با تخلف در حوزه کار و کارگری برابر قانون برخورد و تلاش می‌شود تا جای ممکن منجر به بیکاری کارگران نشود.
وی یادآور شد: تلاش می‌شود تخلف کارفرمایان با صدور اخطار رفع شود، اما اگر امکان رفع تخلف امکان‌پذیر نباشد، به مراجع قضایی معرفی و برابر قانون با تخلف برخورد می‌شود.
کاشانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جامعه را قشر کارگری تشکیل می دهد و تولید کشور مدیون کارگران است، گفت: باید برای این قشر مؤثر در فعالیت‌های اقتصادی برنامه ریزی های مناسبی در خور شأن و منزلت کارگران داشته باشیم.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به نامگذاری شایسته سال ۱۴۰۱ به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهار داشت: استان در اشتغال کارگران مشکل کمتری دارد، ولی در مقابل با مشکلِ اشتغال قشر دانش‌آموخته و دانشگاهی مواجه است و در این زمینه باید سعی خود را معطوف به تحقق شعار سال کنیم.
دوازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر است‌.

به گزارش ایرنا، استان سمنان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha