۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84739049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری کشاورزی در بانه توسعه می‌یابد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبر: 84739049
گردشگری کشاورزی در بانه توسعه می‌یابد

سنندج- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: با توجه به ظرفیت‌های که در زمینه کشاورزی و روستایی در شهرستان بانه وجود دارد گردشگری در این بخش براساس ظرفیت‌های موجود توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعدالله رحیمی خواه روز یکشنبه در جلسه توسعه گردشگری بخش کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان در فصول مختلف سال فعالیت هایی دارند که این فعالیت می توانند زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کند.

وی با اشاره به حضور گردشگران و مسافران خرید در بانه اضافه کرد: این فعالیت ها شامل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و دیگر فعالیت ها است که باید این فعالیت ها طوری انجام شود که زمینه را برای جذب گردشگران فراهم کند.

رحیمی خواه گفت: در چند دهه گذشته بازار بانه زمینه را برای جذب مسافران و گردشگران فراهم کرد که این فرصت بسیار خوبی برای حفظ و افزایش اقتصاد گردشگری است که در این راستا از ظرفیت های بخش کشاورزی نیز بهره گیری می شود.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران باعث توسعه دیگر بخش ها می شود،اظهار داشت: برای توسعه صنعت گردشگری کشاورزی باید تقویم زمانبندی فعالیت های کشاورزی تهیه و در اختیار آژانس های مسافرتی و هتل داران قرار گیرد و گردشگران را با شیوه کار کشاورزان که جذابیت خاصی دارند آشنا کنند.

رحیمی خواه گفت: توسعه مزرعه گردشگری نیز از دیگر برنامه های گردشگری کشاورزی است که زمین کشاورزی محصولاتی که کشت می شود توسط گردشگر برداشت شود و فضای برای اسکان گردشگر نیز در این مزرعه گردشگری فراهم و با غذاهای محلی از گردشگران پذیرایی شود.

رییس جهاد کشاورزی بانه نیز با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در بانه گفت: شهرستان بانه به لحاظ کشاورزی و تولید محصولات، ظرفیت های خوبی برای جذب و توسعه گردشگری دارد که باید از این ظرفیت ها به صورت بهینه بهره گیری شود.

کریم شریفی افزود: بسیاری از مسافران تنها با خرید به بانه سفر می کنند و بسیاری از جاذبه گردشگری طبیعت برای مسافران و گردشگران تاکنون ناشناخته مانده است.

وی اظهار داشت: توسعه گردشگری کشاورزی و ایجاد مزرعه گردشگری باعث ایجاد اشتغال و درآمد زایی در شهرستان می شود.

شریفی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت های کشاورزی، تنوع در اقتصاد روستایی، توسعه پایدار روستایی و اشتغال و کارآفرینی از مهمترین اهداف توسعه گردشگری روستایی است گفت: توسعه گردشگری کشاورزی لازمه آموزش، فرهنگ سازی و آشنایی بهره برداران و کشاورزان با گردشگری سبز به عنوان کسب و کار نوین در بخش کشاورزی و کردشگری است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha