معلمان در جایگاه افسران سپاه پیشرفت کشور تلاش می‌کنند

تهران-ایرنا- بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: معلمان نجیب ایران اسلامی با درک عمیق از رسالت تاریخی و انسانی خویش در مسیر تمدن سازی و تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی، در جایگاه بلند افسران سپاه پیشرفت کشور همه تلاش را به کار بسته اند و در این مسیر مجاهدانه پای کار بودند.

به گزارش گروه جامعه ایرنا از بسیج فرهنگیان کشور، در این بیانیه آمده است: تقارن هفته معلم امسال با عید سعید فطر یادآور رسالت رشد و تعالی معنوی جامعه است. ویژگی برجسته ای که تنها از معلم ساخته است و در حقیقت ادامه دهنده راه انبیای عظام الهی است. این مناسبت های بسیار عالی را به تمامی معلمان میهن عزیز اسلامی تبریک عرض می کنیم.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: در این عرصه مجاهدت و در چنین برهه حساس از تاریخ نورانی انقلاب اسلامی شایسته و بایسته است تا تمامی دستگاه ها و نهادها به کمک دستگاه مهم و سرنوشت ساز آموزش و پرورش بیایند و هر نوع سرمایه گذاری که می شود انجام دهند. چرا که رسالت سنگینی برعهده این دستگاه است و به تنهایی قادر به حرکت در این مسیر تمدنی نیست بی تردید هر هزینه ای در این مسیر در حقیقت سرمایه گذاری است. یکی از وظایف مهم مسئولین بویژه دستگاه های تبلیغی و فرهنگی این است که جایگاه و شان معلم را که در طی سالیان گذشته دچار آسیب شده ترمیم کنند، چرا که این حقیقتی انکار ناپذیر است که معلم در جامعه ما سالم ترین و امین ترین مرجع است.

معلمان بسیجی در بخشی دیگر از این بیانیه عنوان کرده‌اند: ساختار آموزش و پرورش به دلیل وارداتی بودن دچار آسیب ها و چالش هایی است که تنها راه برون رفت از آن اجرای کامل و دقیق - نه شعاری - سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. یکی از این چالش ها، جایگاه نامناسب معیشت معلمان به‌ عنوان محوری ترین عنصر تربیتی جامعه  می باشد. در سایه تحقق سند تحول و سایر اسناد بالادستی آموزش و پرورش و نیز توجه ویژه همه متولیان امر از مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، قوه مجریه و سایرین مرتفع خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معلمان بسیجی ضمن پیگیری رفع موانع از مبادی قانونی کشور، اندک خللی در انجام وظیفه خطیر و تاریخ ساز خود راه نداده و تک تک فرزندان این سرزمین را به سان پسران و دختران خود دانسته و همه وجود خود صرف تربیت آنها می کنیم و اراده دشمنان قسم خورده مان را در تربیت نسل مد نظر نظام استعماری، خواهیم شکست.

نقش معلم در امیدآفرینی به نسل گام دوم انقلاب خودنمایی می‌کند

سازمان بسیج دانش‌آموزی هم در بیانیه ای به مناسبت روز معلم اعلام کرد: در عصر کنونی که رهبر معظم انقلاب تکلیف هر انسان انقلابی و آگاه را جهاد تبیین عنوان کرده است، نقش معلم و بیان شیوای او در راستای امیدآفرینی به نسل گام دوم انقلاب خودنمایی می کند و اهمیت این قشر خدوم بیشتر نمایان می شود.

در متن این بیانیه آمده است:  هرسال در آستانه سالروز شهادت معلم شهید آیت‌الله مرتضی مطهری (ره) که نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که وجود خود را چراغ شمع راه نسل جوان و نوجوان کرده اند. امسال نیز تقارن این روز مهم با عید بندگی را به فایل نیک گرفته و در همین راستا به معلمان که تربیت کنندگان بندگان خوب خدا هستند عید سعید فطر را تبریک می گوییم.

در بخشی دیگر از این بیانیه عنوان شده است: روز معلم روز بزرگداشت عالمی باتقوا، دانشمندی فرزانه و اسطوره ایمان و استقامت است. بزرگمردی که پس از نیم قرن مجاهدت، با نثار خون خود، به مقام و جایگاه معلمان منزلت بخشید. هر چند هر روز و هر زمانی که تعلیم و تربیت در جامعه جریان دارد، روز معلم می دانیم، اما ۱۲ اردیبهشت که در حافظه تاریخی ملت ما یادآور شهادت استاد بی نظیر معارف اسلامی است؛ نمایانگر جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام اندیشه اسلامی ما نیز خواهد بود، به همین علت است که در جمهوری اسلامی ایران، معلمان انسان هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و همچنین سرمایه­‌های اصلی ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه­یابی به قله‌های بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می­‌شوند.

در این بیانیه تاکید شده است: ایفای نقش آموزش و پرورش و خاصه معلمان بسیجی در گام دوم و تلاش‌هایی که این نهاد تعلیمی و تربیتی برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد مهمی است که نیاز به «حمایت جدّی» همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه و ایجاد یک «عزم ملی» دارد و اگر بخواهیم سنگ بنای تمدن نوین اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، این معلمان و کادر بیش از یکصد هزار مدرسه هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی ارزنده‌ای داشته باشند.

سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه بیانیه خود آورده است: بدیهی است که از این نکته مهم نباید غافل شد که تلاش‌های دولت در جهت ارتقا شان و منزلت معلمان عزیز، ساعی و ساده زیست، بیش از پیش باید افزایش پیدا کند تا با تکریم و صیانت از مقام معلم، تأثیر نفس‌های طیّب آنان در تعلیم، تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین در چله دوم انقلاب برای دستیابی به قله‌های دانش، فرهنگ، اقتصاد و سیاست موثرتر شود.

به گزارش ایرنا، امروز ۱۲ اردیبهشت ماه به دلیل شهادت مرتضی مطهری در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha