۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84739998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفارت دانمارک در کی‌یف بازگشایی شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84739998
سفارت دانمارک در کی‌یف بازگشایی شد

تهران- ایرنا- سفارت دانمارک در کی‌یف در جریان سفر غیرمنتظره وزیر امور خارجه این کشور به اوکراین، بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یپه کوفود وزیر امور خارجه دانمارک روز دوشنبه در سفر از پیش اعلام نشده خود به اوکراین، بازگشایی سفارت این کشور در کی‌یف را به نشانه حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه اعلام کرد.

سفارت دانمارک در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بازگشایی درهای سفارت دانمارک امروز نماد بسیار قوی حمایت کشورمان از اوکراین و مردم این کشور است.

بر اساس این گزارش، کپنهاگ در ۲۴ فوریه گذشته اعلام کرد که سفارت دانمارک در کی‌یف به دلیل وضعیت امنیتی اوکراین به طور موقت بسته می‌شود و دیپلمات‌هایی که در غرب لویو یک نمایندگی موقت ایجاد کرده بودند، اوکراین را ترک می‌کنند.

مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک نیز در ۲۱ آوریل همزمان با همتای اسپانیایی خود به کی‌یف سفر کرد و از اهدای یک بسته اضافی ۶۰۰ میلیون کرونی (۸۰.۶ میلیون یورو) کمک نظامی به اوکراین خبر داد که مجموع کمک‌های نظامی این کشور به کی‌یف را به یک میلیارد کرون افزایش داد.

سفارت دانمارک در کی‌یف، نخستین سفارت از میان کشورهای شمال اروپا است که در اوکراین بازگشایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، سفارت دانمارک در اوکراین ابتدا با تعداد محدودی از افراد کار خواهد کرد و انتظار می‌رود که به تدریج به نیروی کار عادی بازگردد.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha