نخست وزیران اسپانیا و دانمارک به اوکراین سفر کردند

تهران- ایرنا- «پدرو سانچز» و «مته فردریسکن» نخست وزیران اسپانیا و دانمارک امروز (پنجشنبه) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند تا با رئیس جمهوری این کشور دیدار کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دولت اسپانیا خبر این سفر را تایید و در بیانیه ای اعلام کرد: پس از دیدار نخست وزیران اسپانیا و دانمارک با ولودیمیر زلنسکی، هر سه در نشستی خبری حضور خواهند یافت.

پیشتر و در روز سه شنبه خبر این سفر از سوی رسانه های اسپانیایی اعلام شده بود اما به دلایل امنیتی زمان دقیق آن مشخص نبود.

دیروز سانچز اعلام کرده بود که در این سفر مراتب «تعهد خدشه‌ناپذیر و آشکار اتحادیه اروپا و اسپانیا را به صلح» به رئیس جمهوری اوکراین اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرده بود: اسپانیا به تلاش برای برقراری صلح در اوکراین و نیز ارسال کمک های بشردوستانه و نظامی به این کشور با تضمین پذیرش پناهجویان اوکراینی در خاک خود ادامه خواهد داد.

بر پایه این گزارش، اسپانیا ۱۳۴ هزار پناهجوی اوکراینی را پذیرفته که از میان آنان ۶۴ هزار نفر با دریافت حمایت موقت از حق مسکن و کار برخوردار شده اند.

روز دوشنبه نیز وزیر دفاع اسپانیا از ارسال صدها تن اسلحه و اقلام مورد نیاز امداد بشردوستانه به اوکراین خبر داده بود.

نخست وزیر اسپانیا همچنین روز دوشنبه وعده داد که سفارت این کشور در کی‌یف را که یک روز پس از آغاز جنگ در اوکراین تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و چند روز دیگر وارد سومین ماه خود می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha