۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳:۰۲
کد خبر: 84740446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنتاگون: نشانه‌ای از کمک نظامی به روسیه وجود ندارد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳:۰۲
کد خبر: 84740446
پنتاگون: نشانه‌ای از کمک نظامی به روسیه وجود ندارد

تهران-ایرنا- جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن هیچ نشانه‌ای مبنی بر دریافت کمک نظامی روسیه از کشور سوم نیافته است.

به گزارش ایرنا از "اسپوتنیک"، کربی دوشنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی افزود: من هیچ نشانه‌ای ندیده‌ام که آن‌ها (روسیه) از یک کشور سوم کمک خارجی دریافت کرده‌اند. نشانه‌ای از تلاش روسیه برای استفاده از منابع خارجی سایر دولت‌ها یا کشورها وجود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این کشور ارائه هرگونه کمک از سوی چین به روسیه ندیده است.

وی تاکید کرد، مسکو پیش از آغاز عملیات خود در اوکراین "مقدار زیادی" تسلیحات در مرز با این کشور مستقر کرده بود. 

به گزارش ایرنا، وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این گفته بود، موضع چین در قبال روسیه می‌تواند بر ادغام اقتصادی این کشور با جهان تاثیر بگذارد. 

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا که کشورش همواره در عرصه بین‌المللی از اهرم‌های فشار و تهدید برای پیشبرد سیاست‌های یکجانبه سیاست خارجی خود بهره می‌برد، به چین هشدار داد که مشارکت نکردن این کشور در کارزار تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند بر تمایل کشورها برای همکاری با پکن تأثیر بگذارد. 

چین و هند دو کشور بزرگی هستند که تاکنون تحریم‌های تلافی جویانه علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین وضع نکرده‌اند، با این حال یلن ادعا کرد که سیاست پکن می‌تواند پیامدهای ماندگاری برای کشوری داشته باشد که مناقشات ارضی علیه همسایگان خود را دنبال می‌کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. واکنش‌ها به اقدام روسیه در جنگ علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha