فرماندار میاندوآب: ادارات شهرستانی زمینه را برای سرمایه‌گذاری و تولید تسهیل کنند

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه ما مسوولان وظیفه داریم از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم. گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با پیدا کردن کوچک‌ترین روزنه از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی حمایت و زمینه را برای فعالیت آنان تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام دوشنبه‌شب در کارگروه رفع موانع تولید میاندوآب با بیان اینکه ابتدا باید مشکلات واحدها در شهرستان بررسی و حل شود،  اظهار کرد: اگر نیاز باشد مسوول استانی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی با حضور در جلسه نسبت به حل آن اقدام خواهد کرد

وی با بیان اینکه این جلسه آن گونه که از نامش پیداست، تسهیل و رفع موانع است، افزود: براساس تاکید مقام معظم رهبری، رییس جمهور و همچنین مقام عالی استان باید برای حل مشکل واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای غیرفعال که به چرخه تولید بازگردند، راهکار پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مسوولان باید با این نیت و هدف در جلسه حضور یابند، گفت: واحدی که تعطیل و غیرفعال و یا در آستانه تعطیلی است، باید با جدیت دست آن را بگیریم و مانع غیرفعال شدن آن باشیم.

فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران منتی ندارد و باید از تولیدکنندگان به جهت اینکه در اشتغال‌زایی و تولید نقش‌آفرینی می‌کنند، حمایت کنیم، اظهار کرد: همچنین بانک‌ها در دریافت وثیقه از واحدهای تولیدی، قیمت کارشناسان در قیمت‌گذاری ملک آن واحد را به عنوان مرجع  قبول و علاوه‌بر حمایت از سرمایه‌گذاران به ملک‌های شهرک صنعتی و شهر ارج داده و جایگاه شهرستان را حفظ کنند.

پیام با بیان اینکه آمار بیکاری در شهرستان میاندوآب بالاست، گفت: در این شهر برخی واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی و دامداری، مواد اولیه (شیر) مورد نیاز خود را از تهران تامین می‌کنند ولی وقتی یک واحد دامداری درصدد راه‌اندازی در شهرستان است، دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها سخت‌ترین شرایط را پرداخت تسهیلات در نظر می‌گیرند.

وی افزود: در میاندوآب گمرک، مرز، دریا و یا کارخانه‌های بزرگ وجود ندارد که مشکل اشتغال‌زایی در شهر به واسطه آن حل شود و در این وضعیت اگر سرمایه‌گذاران را با عدم حمایت دلسرد کنیم، باید پاسخگوی تولید و اشتغال نیز باشیم.

وی با بیان اینکه این رویه قابل قبول نیست، اظهار کرد: نباید دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها به خاطر مسائل جزئی و غیرمرتبط مانع پرداخت تسهیلات شوند.

فرماندار میاندوآب افزود: اگر مدیر اداره‌ای از روی عمد مانع تسهیل امور و کار مردم باشد و به نوعی دولت را ناکارآمد جلوه دهد، مطمئنا با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدگی به مشکل مردم شب و روز تفاوتی ندارد، ادامه داد: مردم فریاد رسی ندارند و افراد زیادی به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند و حتی در قبال خانواده خود شرمنده هستند که ما مسوولان باید در برابر خداوند و مردم پاسخگو باشیم.

پیام با بیان اینکه در اجرای مصوبات سفر مقام عالی استان به شهرستان میاندوآب،مکان یابی برای توسعه شهرک صنعتی صورت گرفت، افزود: در این راستا زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در جوار شهرک صنعتی تامین و طی روزهای آتی با اخذ استعلام‌ها و مجوزهای لازم به محدوده شهرک الحاق می شود.

وی گفت: مشکلاتی که در جلسه‌های رفع موانع تولید مطرح می شود، اگر قابل حل در خود شهرستان باشد باید طی یک هفته به نتیجه برسد.

وی افزود: از سرمایه گذاران نیز تقاضا داریم قبل از مراجعه به کارگروه، در "اتاق پنجره واحد" که به صورت متمرکز با حضور کارشناسان زبده اداره ها و بانک‌های متولی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با هدف حذف بروکراسی اداری تشکیل شده، حضور یابند و درصورت عدم رفع مشکل به کارگروه مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، توسعه شهرک صنعتی با الحاق ۲۰ هکتار زمین، ایجاد پالایشگاه غلات از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود و مشکل‌ ۱۱ واحد تولیدی مطرح و مقرر شد تا تشکیل جلسه بعدی کارگروه انجام و به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha