ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ در مصلای امام علی (ع) قشم طنین انداز شد

قشم - ایرنا - مردم مومن نگین خلیج فارس همزمان با عید سعید فطر در صفوف یکپارچه با حضور در نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه این شهرستان ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ را در مصلای امام علی (ع) سرزمین آب و آفتاب طنین انداز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین برگزاری نماز عید فطر و اجتماع نمازگزاران در قشم از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد با قرائت دعای ندبه در مصلای امام علی (ع) قشم آغاز شد و نمازگزاران با حضور در این مکان مقدس آیین نماز عید فطر را برگزار کردند.

ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ در مصلای امام علی (ع) قشم طنین انداز شد

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلای امام علی (ع) با تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ اظهار داشت: وجود نازنین امام صادق علیه السلام فرمودند: «هنگامی که روز اول شوال فرا رسد، منادی ندا می دهد به سوی جوایزتان بشتابید که این روز، روز پاداش است»  امروز روز جایزه گرفتن است، پاداش روزه داری خود خدای تبارک و تعالی بود و چه جایزه ای بالاتر از اینکه ما به فطرت خودمان برگردیم.

وی افزود: توفیق تزکیه نفس کم جایزه ای نیست که خداوند سبحان در این ماه بزرگ و ضیافت الله به ما ارزانی داد، اساس زندگی ما بر همین تزکیه نفس است، در عید سعید فطر خدای منان بر همه ما تفضل کرده است که قربانی کنیم آن هوسی را که خودش ریشه های معنویت را در انسان می خشکاند این تزکیه نفس ریشه گناه را در ما می خشکاند و از بین می برد.

ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ در مصلای امام علی (ع) قشم طنین انداز شد

امام جمعه قشم گفت: ماه مبارک رمضان یکماه روزه داری بود، خودسازی، تقویت و سالم سازی روح و قلب که محل دریافت رحمت الهی است، اما اینکه در این روز عید امیرالمومنین علی علیه السّلام فرمودند: «کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللهُ فیهِ فَهُوَ یَومُ عیدٍ؛ هر روزی که در آن گناه نشود همان روز، روز عید است» و هر روز می تواند برای ما بازگشت به فطرت مان باشد.

حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: اساس خلقت ما بر پاکی بوده است،  لاکن گناه انجام دادیم و مرتکب خطا شدیم و سیئات ما سبب شد که از فطرت و فطرت اصلی دور بمانیم، این را باید برگردیم و خدای اینجور قرار داده است این نفعاتی که در ایام دهرکم و در این روزهای زندگی ما به ما ارزانی می دهد خدا می خواهد ما برگردیم و محبوب خدا بشویم.

ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ در مصلای امام علی (ع) قشم طنین انداز شد

وی بیان کرد: از این رو کمال انقطاع علی الله دو جا خودشان را نشان می دهد، اول اینکه این ماه ضیافت اللهی که ما موفق شدیم به روزه داری آن حتما باید ثمره آن در خوش اخلاقی زندگانی ما پیدا بشود، مومن باید اینطور باشد وقتی بر می گردد به فطرت می بیند عجب همه اش اخلاق خوب و اخلاق نیک است، خوش اخلاقی و خوش خلقی است، این اخلاق خوش هم باید در زندگی خانوادگی و هم در زندگی اجتماعی ما باشد،  نسبت به افرادی که پیرامون ما است و در هر منصب و جایگاهی که هستیم این خوش اخلاقی باید در چهره مومن وجود داشته باشد.

امام جمعه قشم ادامه داد: دوم اینکه این عید نشانه است برای اینکه آیا پاکی ما آنگونه است که ما سرباز حضرت ولی عصر (سلام الله علیه) باشیم، آیا آنطور خودمان را قرار دادیم که سربازی از سربازان ایشان باشیم، آیا در جمع ما کسی وجود دارد، آیا توانسته ایم در این ماه مبارک که ماه ضیافت خدا که ماه امام زمان است به آنجا برسیم، اگر این هم بود که برای شروع سیر و سلوک معنوی ما به سوی امام که راه کمال و اصل کمال در آنجاست یک اقدام خوبی کرده ایم که خدا ان شاء الله هم ما را موفق بدارد به این عمل بزرگ و آن هم سربازی حضرت ولی عصر(عج) است.

ندای اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْکِبْرِیاءِ وَالْعَظَمَةِ در مصلای امام علی (ع) قشم طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، عید سعید فطر روز اول ماه شوال، پایان یک ماه روزه‌داری ماه مبارک رمضان و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

در روایات این روز برای کسانی که روزه آنها در ماه رمضان پذیرفته شده، روز عید و پاداش معرفی شده است.

در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر از جمله احیا، خواندن نماز و دعا،  قرائت قرآن،  غسل،  زیارت امام حسین(ع)  و گفتن تکبیرات خاص گفته شده است.

این روز در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌کنند.

در جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس قشموندان عم از شیعه و اهل سنت طبق آداب و رسوم خود این عید بزرگ را جشن می‌گیرند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

  •  عید فطر در جزیره قشم

    عید فطر در جزیره قشم

    قشم - ایرنا - صدای خوش موذن با نوای «اَللّهُ اَکْبَرُ اَللّهُ اَکْبَرُ لا اِلهَ اِلاّ اللّهُ…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha