سیلاب خراسان رضوی بیشترین خسارت را به گناباد و فیروزه وارد کرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در پی بارش‌های ۲ روز گذشته ۱۰ شهرستان استان خسارت دیدند که بیشترین این آسیب‌ها مربوط به شهرستان‌های گناباد و فیروزه بوده است.

محسن نجات روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های گناباد، فیروزه، سبزوار، چناران، کلات، مشهد، درگز، تربت حیدریه، قوچان و نیشابور در پی بارشهای اخیر خسارت دیده اند که میزان خسارات در گناباد و فیروزه بیشتر و جدی تر بوده است.

وی گفت: در شهرستان فیروزه راه های ارتباطی روستایی، مزارع، شبکه توزیع آب شرب و برق و زیرساختهای کشاورزی آسیب دید، ۲ باب منزل مسکونی روستایی تخریب شد و براساس برآورد اولیه فرمانداری ۶۰ میلیارد ریال به سایر حوزه ها خسارت وارده آمده است.

مدیرکل هماهنگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی  ادامه داد: در برخی از مناطق شهرستان گناباد نیز به باغ ها و زیرساختهای حوزه راه حدود ۴۰ درصد آسیب وارد شده است.

وی گفت: بر اثر سیلاب یک دستگاه کامیون در تربت حیدریه واژگون و یک نفر زخمی شد، همچنین ۲ دستگاه خودرو سواری نیز بر اثر شدت بارش ها واژگون شد که این حوادث مجروحی نداشته است.

نجات گفت: خوشبختانه آسیبها در شهرستان مشهد تنها منحصر به آب گرفتگی و بروز سیلاب در مناطق روستایی بخش رضویه بود و در دیگر نقاط این شهرستان حادثه ای نداشته ایم.

وی با بیان اینکه گزارشی از بسته شدن طولانی مدت راه در شهرستانهای استان دریافت نشده است، گفت: قطع شبکه انتقال آب شرب و شبکه برق، انسداد مقطعی راه روستایی، آسیب به باغ ها و تاسیسات کشاورزی از دیگر خسارت وارده به شهرستانهای خراسان رضوی در دو روز اخیر بوده است.

وی گفت: پس از اعلام گزارش خسارتها توسط فرمانداران، جمع بندی میزان زیان وارده از ناحیه سیلاب به خراسان رضوی اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ، پیش بینی می شود امروز سه شنبه بارش های رگباری و رعد و برق، همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در شمال و مناطق مرکزی استان روی دهد که برای فردا چهارشنبه نیز این بارشها به ویژه در مناطق شمالی استان پیش بینی می شود که البته وزش باد شدید موقت نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

بر این اساس طی روزهای پنجشنبه و جمعه از حجم و دامنه بارندگی کاسته شده و بارشها به مناطق شمالی خراسان رضوی محدود می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha