۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84741043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان ۲۰ ساله آق قلایی در آب‌بندان غرق شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۰
کد خبر: 84741043
جوان ۲۰ ساله آق قلایی در آب‌بندان غرق شد

 گرگان- ایرنا- رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: یکی از جوانان بومی منطقه پیرواش آق قلا در شمال گلستان عصر امروز حین شنا در آب‌بندان منطقه غرق شد که پس از چند ساعت تلاش نیروهای امدادی پیکر این جوان ۲۰ ساله از آب خارج شد.

موسی الرضا صفری عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۷ عصر سه‌شنبه طی تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ حادثه غرق شدگی در آب بندان اطلاع رسانی شد که بلافاصله تیم غواصی به محل حادثه واقع در روستای پیرواش اعزام شد.

وی افزود: غواصان آتش نشانی با تجهیزات کامل غواصی با حضور در محل با همکاری نیروهای حاضر، عملیات جستجو را آغاز و با تلاش غواصان جسم بی جان جوان ۲۰ ساله را از آب بیرون کشیدند.

به گزارش ایرنا ، به سبب کمبود غواص متخصص در مجموعه آتش نشانی های استان گلستان، معمولا نیروهای امدادی و غواص در چنین حواثی از مرکز استان به منطقه حادثه اعزام می شوند. 

هر ساله با گرم شدن هوا کودکان و نوجوانان آق قلا به ویژه منطقه وشمگیر و روستاهای اطراف آن  برای تفریح و شنا به داخل رودخانه‌ها و آب بندان‌ها می‌روند که برخی از آنها به سبب وارد نبودن به اصول شنا، غرق شده و جان خود را از دست می‌دهند.

گرمای شدید هوا، نبود امکانات کافی برای گذراندن اوقات فراغت در مناطق شمالی و کم برخوردار گلستان و نزدیکی سکونت‌گاه‌ها به سدها و کانال‌های آب سبب شده تا آب‌تنی به پای ثابت سرگرمی جوانان و نوجوانان این منطقه تبدیل شود اما عدم تسلط به فن شنا، پیامد تلخی برای این وقت‌‎گذرانی‌ها دارد که تاوان آن را خانواده‌ها با مصیبت غرق‌شدن فرزندان خود می‌دهند.

گلستان با داشتن پنج حوضه آبریز گرگان‌رود، قره‌سو، اترک سفلی، شرق خلیج گرگان و نکارود علیا، دارای ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه‌ شاخه اصلی و فرعی است.

این استان در بخشی از حوضه آبریز دریای خزر واقع است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی دارای رودخانه‌های پرآب و مهمی است که این رودها از شریان‌های اصلی و ارزشمند حیات اقتصادی به ویژه در عرصه کشت انواع محصولات کشاورزی استان به شمار می‌روند.

استان گلستان ۱۴ سد با ظرفیت حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در دست بهره برداری دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha