سرپل‌ذهاب در سالروز عملیات بازی دراز میزبان زائرانی از ۲۶ استان است

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب با تشریح برنامه های بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز در این شهرستان گفت: امسال زایرانی از ۲۶ استان کشورمان هستیم و شهرستان برای برگزاری این همایش سراسری آماده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» روز پنجشنبه در نشست خبری با حضور رسانه های محلی و سراسری در سرپل ذهاب افزود: ۲۳ موکب کار خدمات رسانی به زایران شرکت کننده در همایش سراسری بازی دراز را عهده دار هستند و برای اسکان هم از ظرفیت خصوصی مردم و هم ادارات و مساجد شهرستان استفاده شده است.

وی اظهار داشت: برای اسکان خانواده های معظم شهدا که شرایط خاصی دارند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل‌ذهاب گفت: از ساعت ۱۴ امروز پنجشنبه یک مسیر خیابان حرم احمد ابن اسحاق (ره) بسته می شود و از ساعت ۱۸ عصر هر ۲ لاین با توجه به برگزاری مراسم مسدود خواهد شد.

سرهنگ اکبری افزود: کاروانهای راهیان نور از ابتدای ورودی شهرستان و پلیس راه مورد استقبال مردمی قرار می گیرند و راهنمای مسافرین در این نقاط حضور خواهند داشت، همچنین تمام تمهیدات حوزه عبادی، امنیتی و بهداشتی فراهم شده است.

وی گفت: بعد از ظهر امروز پنجشنبه در یادمان شهید شیرودی در روستای زرین جوب مراسم بزرگداشت شهید شیرودی توسط برادران ارتش برگزار خواهد شد.

او اظهار داشت: مراسم نامگذاری ۲ بوستان در شهر سرپل ذهاب به نام شهید محسن حاجی بابا و شهید پیچک از قهرمانان بازی دراز با حضور مسوولان و خانواده این ۲ شهید عزیز برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت؛ بعد از ۴۰ سال شاهد حضور همسر شهید ابوالقاسم ناصری از شهدای بازی دراز از استان مرکزی هستیم که خانم این شهید پرستار بودند و درزمان جنگ در بیمارستان سرپل‌ذهاب و پادگان ابوذر فعالیت داشتند و امسال بعد از ۴۰ سال دوباره به سرپل‌ذهاب خواهند آمد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که برآورد ما این است که پنج هزار نفر در مراسم یادواره شهدای بازی دراز در شب پنجشنبه حضور داشته باشند، گفت: این مراسم امشب پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جوار بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق (ره) برگزار می شود.

او اضافه کرد: مراسم صعود معنوی به ارتفاعات بازی دراز در صبح روز جمعه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح در دامنه ارتفاعات بازی دراز آغاز می شود، از پایین دامنه تا بالای ارتفاع که به طول تقریبا پنج کیلومتر است تمام تمهید مقدمات لازم فراهم شده است.

وی همچنین گفت: بازی دراز بکرترین نقطه و منطقه دوران دفاع مقدس در کشور به اذعان مسوولان  امر است که دست نخورده باقی مانده و هدف همه ما از این صعود معنوی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست.

او اذعان کرد: مراسم بالای ارتفاعات در محل یادمان شهدای بازی دراز با سخنرانی سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و خیر مقدم سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و با مداحی حاج صادق آهنگران برگزار می شود.

وی گفت: انتظار داریم که دوستان حوزه رسانه گوشه های ناب این مراسم معنوی در تمام مراحل را ثبت و در رسانه های خود انعکاس دهند، بعد از اربعین هیچ اتفاقی سنگینی مثل مراسم معنوی گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز وجود ندارد از این رو باید به خوبی به این مراسم پرداخته شود که اهل رسانه وظیفه سنگینی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه سرپل ذهاب امروز محل صدور فرهنگ دفاع مقدس است و اهالی رسانه در صدور این فرهنگ نقش مهمی دارند، گفت: بازی دراز یک منطقه سوق الجیشی و استراتژیک است که رزمندگان اسلام به سختی ولی با ایثار و رشادت و دلاوری بسیار توانستند آن را از لوث دشمن بعثی پاکسازی کنند.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha