۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲
کد خبر: 84742245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین اختتامیه نخستین عهدواره مهدویت در حوزه فیلم در پاکدشت برگزار شد

پاکدشت- ایرنا - آئین اختتامیه نخستین عهدواره چله مهدویت در حوزه فیلم روز پنجشنبه در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که در مجتمع امام خمینی(ره) پاکدشت برگزار شد، از نفرات برتر بخش‌های مختلف عهدواره و  ۳۵ معلم فعال در حوزه آموزش هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، خوشنویسی، فیلم و هنرمندان پیشکسوت به مناسبت روز معلم تقدیر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین عهدواره چله مهدویت در حوزه فیلم به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد و از زمان فراخوان جشنواره، ۱۳۸ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال گردید.

حمید محسنوند افزود: آثار ارسالی از سراسر کشور توسط مازیار قلمی، منیر قیدی و امیدرضا خیرخواه مورد  ارزیابی و داوری قرار گرفت که در نهایت ۷ اثر در ۴ بخش مستند، داستانی، پویانمایی و ویدئو کلیپ به عنوان آثار برتر معرفی و در این جشنواره شهرستانی و جشنواره استانی که دوشنبه هفته آینده در حوزه هنری برگزار می‌شود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: در برخی از حوزه‌های بخش فیلم، یک یا دو اثر شایسته تقدیر از سوی داوران انتخاب شدند.در بخش داستانی ، فیلم " گناه" به کارگردانی ابوالفضل عزیزی، " جمع گل" به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و فیلم "شب نیمه ماه " به کارگردانی محمد مهدی خرمی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

محسنوند گفت: در بخش مستند فیلم‌های" آقا مهدی" به کارگردانی علی بیگدلی و "به طرف مشهد" به کارگردانی محمد عاشوری حائز رتبه‌های اول و دوم شده و رتبه سوم در این بخش معرفی نگردید. در بخش نماهنگ و استاپ موشن فقط فیلم "امام در بازار" به کارگردانی آقای مصاف شایسته کسب رتبه از سوی داوران شناخته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت افزود: در بخش ویدئوکلیپ نیز فیلم " جهان بی تو" به کارگردانی آقای ملکی از سوی داوران شایسته تقدیر به عنوان تنها فیلم برگزیده این بخش شناخته شد.
به گزارش ایرنا، نخستین عهدواره چله مهدویت با هدف زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) و در فاصله زمانی ۴۰ روزه ایام الله دهه فجر تا نیمه شعبان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای دیداری و شنیداری، هنرهای نوشتاری، نواهای مهدوی، هنرهای نمایشی، تئاتر خیابانی و اجراهای محیطی، محیط آرایی و مدیحه‌سرایی برگزار شد.

دبیرخانه‌های تخصصی نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در شهرستان‌های استان تهران بدین شرح است: شعر(کلاسیک و نو)؛ شمیرانات، داستان(کوتاه و بلند)؛ تهران، خوشنویسی؛ ری، کتاب؛ اسلامشهر، نقاشی؛ فیروزکوه، خوانش متن(شعر و نثر)؛ قرچک، گرافیک و تصویرسازی؛ بهارستان، تئاتر خیابانی؛ شهریار، پویش‌های فضای مجازی و جشنواره‌های مهدوی؛ پیشوا، نقاشیخط؛ پردیس، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی(کوتاه)؛ رباط‌کریم، نمایش‌های آیینی(تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و شمایل‌گردانی)؛ دماوند، آواها و نواها(سرود، موسیقی و پادکست)؛ ورامین، فیلم(فیلم مستند کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی و استاپ‌موشن)؛ پاکدشت، محیط آرایی؛ قدس و مدیحه‌سرایی؛ ملارد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha