۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 84742778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرچک با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه است

قرچک- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: قرچک با جمعیت دانش‌آموزی روزافزون ۵۸ هزار نفری، با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا داورزنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم انجام شد اظهار داشت: امروز قرچک به واسطه نزدیکی به پایتخت، علاوه بر سرریز جمعیت تهران، با حجم زیادی از مهاجرینی از سایر استان‌های کشور همچنین اتباع مواجه است به طوری که امسال ۴ هزار دانش‌آموز به تعداد محصلین این شهرستان افزوده شد که ساماندهی این تعداد به حداقل ۴ مدرسه جدید نیاز دارد.

وی گفت: رشد جمعیت شهرستان قرچک با احداث واحدهای آموزشی جدید همخوانی ندارد و با وجود تلاش‌های صورت گرفته در استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و امکانات دولتی، همچنان قرچک با کمبود فضای آموزشی مواجه است و اگر امروز برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده نشود، قطعا در آینده نزدیک بحران گریبانگیر همه می‌شود.

داورزنی افزود: با افزایش میزان ساخت و ساز و احداث واحدها و مجتمع‌های مسکونی جدید، از هم اکنون باید به فکر احداث واحدهای آموزشی بود و قطعا سفر پرخیر و برکت رئیس جمهوری به شهرستان‌های جنوب‌شرق می‌تواند به احداث فضاهای آموزشی جدید کمک کند.

داورزنی اظهار داشت: امروز برخی از کلاس‌های قرچک تا ۵۰ دانش‌آموز را نیز در خود جای داده است که رفع این مشکل به همت و همراهی تمامی ارکان جامعه نیاز دارد.

وی گفت: در حوزه فضاهای فرهنگی و ورزشی،با توجه به رویکرد دولت در رفع مشکلات جسمی دانش‌آموزان ناشی از شیوع ویروس کرونا، سال گذشته ۷ طرح ورزشی درون مدرسه‌ای در قرچک احداث شد و هم اکنون اجرای ۷ طرح ورزشی دیگر در مدارس در دستور کار قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش قرچک با اشاره به بازگشایی مجدد مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اظهار داشت: با همکاری تمامی مسئولان، معلمان، کادر اجرایی مدارس و همراهی اولیاء، تمامی مدارس قرچک با ظرفیت صد در صدی بازگشایی شده و از نظر حضور دانش‌آموزان، قرچک رتبه نخست شهرستان‌های استان تهران را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امروز خانواده‌ها نیز به این باور رسیده‌اند که تکمیل فرایند تعلیم وتربیت در مدارس شکل می‌گیرد و فضای آموزش مجازی با وجود تمامی محسنات، موجب قبیل افت تحصیلی، بروز برخی از مشکلات اجتماعی، بروز مشکلات جسمی و رفتاری شده است که با بازگشایی مدارس تلاش می‌شود تا این مسائل برطرف و دانش‌آموزان برای امتحانات پایان سال آماده شوند.

وی از معلمان به عنوان پایه‌گذار پیشرفت و توسعه کشور یاد کرد و افزود: معلم با بهترین و بزرگترین سرمایه اجتماعی یعنی آینده‌سازان کشور ارتباط مستقیم دارند و توجه به این قشر، قطعا اینده درخشان‌تری را برای کشور رقم می‌زند.

بیش از ۵۸ هزار  دانش‌آموز زیر نظر حدود ۳ هزار معلم در مدارس قرچک مشغول به تحصیل  هستند.
قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۱۲ اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha