۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۲۴
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 84742992
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ضرغامی: ظرفیت ایجاد پایگاه ملی در رصدخانه مراغه وجود دارد+فیلم

مراغه- ایرنا- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که امروز، ۱۶ اردیبهشت و مصادف با روز ملی مراغه به این شهر سفر کرده بود، گفت: ظرفیت ایجاد پایگاه ملی در رصدخانه مراغه وجود دارد و این موضع طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

«عزت‌الله ضرغامی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه رصدخانه مراغه جزو ۱۰۰ پایگاه اصلی کشور نیست اما معتقدم وقتی مراغه در ردیف ۱۰ شهر برتر تاریخی ایران قرار دارد، رصدخانه‌اش در سطحی است که می‌تواند جزو پایگاه‌های ما باشد و امیدواریم بتوانیم یک پایگاهی را در اینجا مستقر کنیم.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده با کمیته تخصصی میراث فرهنگی جلسه‌ای خواهیم داشت و دلایل آنها را خواهیم شنید و نظر شخصی من این است که اینجا باید یک پایگاه ملی حساب شود و انشالله ترغیب می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: همچنین باید بخش عمرانی و خدماتی مناسب را در رصدخانه فراهم‌ کنیم تا گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند. خلاء و آسیب‌هایی را در بازدید امروز مشاهده کردیم و انشالله اعتبار مناسبی در نظر می‌گیریم تا با همکاری دیگر دستگاه‌های مراغه، این رصدخانه را برای گردشگران قابل قبول‌تر کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: مراغه قطب فرهنگ، علم و تمدن است و همه باید شایسته پیشینه و نام این شهر تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha