۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84743218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۴ هزار نفر از اماکن گردشگری ملایر بازدید کردند

همدان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: از هشتم تا ۱۶ اردیبهشت همزمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر ۳۴ هزار و ۴۴ نفر از اماکن گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و دست‌ساز این شهرستان بازدید کردند.

«ابراهیم جلیلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شروع تعطیلات عید سعید فطر نیز سه هزار و ۸۷۶ مسافر در این شهرستان اقامت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹۵ نفر در هتل‌، ۲۳۱ نفر در متل، ۴۴۷ نفر در مهمان‌پذیرها و ۳۳۹ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر ادامه داد: همچنین ۳۸۱ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، یک‌هزار و ۱۶ نفر در خانه‌مسافرها و یک‌هزار و ۸۰۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان کردند.

جلیلی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های دست‌ساز همچون پارک تاریخی سیفیه، مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر، مینی‌وُرلد، پارک کوهستانی و دریاچه کوثر با ۱۸ هزار و۵۹۳ نفر بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال، در ارگ تاریخی نوشیجان و موزه ملایر با برپایی نمایشگاه صنایع دستی با ۲۰ هنرمند و هفت غرفه مختلف مورد بازدید علاقه مندان به جاذبه‌های گردشگری این شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: مسافران ورودی به ایستگاه راه‌آهن ملایر نیز مطابق با آمار ارائه شده این ایستگاه، یک‌هزار و ۴۷ نفر بود که وارد این شهرستان شدند و یک‌هزار و ۱۴۴ نفر از طریق راه‌آهن ملایر به مقصد شهرهایی همچون مشهد مقدس، تهران، کرمانشاه و سمنان سفر کردند. 

جلیلی بیان کرد: طی این مدت بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی، پارک‌ها، نمازخانه‌های ورودی شهر، واحدهای خدماتی و سایر قسمت‌ها با کمک دستگاه‌های مرتبط انجام شد.

به گزارش ایرنا؛ تاکنون بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده که بیش از ۲۰۰ اثر آن ر فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha