۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2843
کد خبر: 84743288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۹.۵ درصد اراضی ملی ارسنجان فارس سنددار شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 84743288
۹۹.۵ درصد اراضی ملی ارسنجان فارس سنددار شد

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از صدور سند رسمی برای ۹۹.۵ درصد از اراضی ملی این شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: صدور سند برای اراضی باقی مانده در دستور کار است و به زودی فرایند صدور سند اراضی ملی شهرستان تکمیل می‌شود.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان، حسن خسروانیان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۲ فقره از اسناد اراضی منابع ملی پلاک‌های مختلف شهرستان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه صدور اسناد رسمی دولتی به نیابت از تعداد یاران با وفای امام حسین(ع) در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: صدور ۷۲ فقره سند از برکات این انتخاب بوده و انقلابی در صدور اسناد منابع طبیعی محسوب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با تاکید بر اینکه صدور سند در راستای حفظ حاکمیت و تثبیت مالکیت دولتی بر روی انفال صورت می‌پذیرد، گفت: در این پلاک‌ها، اراضی واگذاری زیادی در سنوات گذشته به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود که اجرای ماده ۱۳ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اخذ سند مالکیت، مشکلات چندین دهه افراد را مرتفع و زمینه صدور سند به اشخاص را فراهم می‌سازد.

خسروانیان صدور ۷۲ فقره سند رسمی در کمتر از یک ماه در اراضی دولتی را بی سابقه دانست و از همکاری بی شائبه ، مستمر ، شبانه روزی و بدون چشمداشت مجموعه کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین ثبت اسناد و املاک در سطوح شهرستان و مرکز استان تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با عنایت به تعامل به وجود آمده بین ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک تا چندماه آینده موانع و مشکلات حقوقی پلاک‌های باقیمانده مرتفع و جشن پایان املاک دولتی اعلام شود.

شهرستان ارسنجان با ۱۰۴ هزار هکتار اراضی ملی، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha