معلمان، اندیشه‌های شهید مطهری را زنده‌ نگه داشته‌اند

تربت‌ حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: به برکت وجود معلمان متعهد و متخصص در کشور، اندیشه‌های بلند علامه شهید مطهری همچنان در کشور زنده و پابرجا است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی روز یکشنبه به مناسبت هفته معلم در جمع معلمان، استادان دانشگاه و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ناحیه تربت‌ حیدریه افزود: شهید مطهری یک معلم به تمام معنا در عرصه‌های تعلیم و تربیت و نوآوری است.
وی با بیان اینکه با همت معلمان و دیگر عناصر و فعالان حوزه فرهنگ، رشد جامعه ما نسبت به گذشته غیرقابل انکار است، گفت: البته نباید به این وضعیت هم قانع و راضی باشیم چون توان ما یقینا بیشتر از این‌ها است.
عصمتی، اجرای سند تحول بنیادین را یک ضرورت برشمرد و لازمه آن را تحول در نگاه معلمان و فرهنگیان عنوان کرد و افزود: این تحول باید ابتدا در درون معلمان جلوه‌گر شود تا در ادامه تحولات بیرونی را در جامعه شاهد باشیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه گفت: تعلیم و تربیت ۲ بالی است که انسان را به سعادت می‌رساند و لذا نباید از هم جدا شوند و هیچکدام نیز بر دیگری تقدم ندارند و تقدم تنها در تزکیه است، اما کسی که تعلیم می‌دهد همچنان باید به تزکیه نیز پایبند باشد.
حجت الاسلام عصمتی تصریح کرد: معلم باید خود را تکریم کند، بدان گونه که لحظه به لحظه رشد علمی داشته‌ باشد و هیچگاه در حرکت خود توقف نکند و هر روز نوآوری داشته‌باشد.
وی افزود: معلم همچنین باید برای هر روز خود برنامه داشته باشد و لذا اگر اندوخته‌های سالیان قبل را به دانش‌آموزان ارایه کند بدان معناست که عمر خود را ضایع کرده‌ است.
امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: در این‌که آموزش و پرورش رشد و بالندگی دارد، هیچ شکی نیست اما نظام اسلامی به این مقدار راضی نیست و ما به آنچه که تاکنون کسب کرده‌ایم نباید راضی باشیم چون این به زیان نظام اسلامی است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha