به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسدالله عباسی روز شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از زحمات فرهنگیان استان طی ۲ سال برگزاری کلاسهای غیرحضوری در ایام کرونا، افزود: در این سالها با از خود گذشتگی و تحمل سختی های بسیار خلا تربیتی را در ایامی که هیچ بستری برای آن فراهم نبود در محیطی غیر از استاندارد کلاس درس فراهم کردید و توانستید فرایند یاددهی را به صورت مجازی منتقل کنید .
وی در ادامه به نخستین روزهای شکلگیری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از حلقه های کمرنگ این سند عدم توجه به سطح بندی معلمان بود. هنگامی که این دستورالعمل ابلاغ شد همه سختی ها به معلمان داده شد جز آن مواردی که حقشان بود و آن پازل از این برنامه حذف شد و افزایش حقوق سنواتی را به جای رتبه بندی معلمان اجرا کردند.
استاندار گیلان ادامه داد: در اواخر دهه ۸۰ مجموعاً ۶۸ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شد که می بایست تماماً اجرا می شد و عنصر محوری آن معلمان بودند که با غفلت از آن، آموزش و پرورش تاوان و خسارات شدیدی را پرداخت کرد.
وی با اشاره به اینکه در نظام آموزش و پرورش هرگونه هزینه کردی سرمایه گذاری است، تصریح کرد : در تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش دانش آموزان نخبه ، خلاق و نوآور در فناوری و دانش پایه می تواند تاثیرگذار باشد . ما به عنوان عنصر کوچکی از جامعه فرهنگیان وظیفه داریم در هر شرایطی از حقوق فرهنگیان دفاع کنیم و این فهم متقابل از جایگاه معلمان خواهد بود که به آن توجه داریم .
استاندار گیلان با بیان اینکه معلمی نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد گفت : در همه کشورها معلمان از جایگاه ویژه ای برخورداراند و در کشور ما معلمی باید حاکمیتی شود و نباید دستخوش تحولات سیاسی باشد .
نظر شما