۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85103055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان بر توجه و تمرکز بیشتر بر مباحث تربیتی در مدارس تاکید کرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل تربیتی در مدارس درسالهای اخیر به بوته فراموشی سپرده شده است، گفت: باید ابعاد مختلف آموزش و پرورش از جمله مباحث روانشناختی، جامعه شناختی و فلسفه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد و معلم باید به همه این امور تسلط داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم که در مرکز آموزشی و رفاهی دهکده ساحلی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: برای تدریس در کلاس‌های دینی و قرآن باید از معلمان مجرب استفاده شود، مدیر مدرسه نیز باید آموزش های لازم روانشناسی دیده باشد تا مدیریت مجتمع آموزشی به فردی سپرده شود که با الفبای روانشناسی، مسائل جامعه شناختی و تعلیم و تربیت آشنا باشد.

وی تاکید کرد: باید برای معلمان کلاس‌های ضمن خدمت در این موضوعات با دعوت از اساتید مجرب برگزار شود معلمان در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند تا درصورت جذب معلم از سایر دانشگاهها دوره های تخصصی را طی کرده باشد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: در رتبه‌بندی معلمان باید این مساله توجه شود از وجود نخبه‌ای که ۳۰ سال در مدارس به کار تعلیم و تربیت مشغول بوده به عنوان استاد معلم در دانشگاه فرهنگیان و در ارائه آموزش‌های ضمن خدمت پژوهشکده‌ها و پژوهش‌سرا استفاده شود.

وی گفت: طبق برنامه راهبردی دولت سیزدهم همه موظفیم این سند را بدرستی ابلاغ و اجرا کنیم و اینک که عزم دولت و نظام و حاکمیت بر آن قرار گرفته هیچ کس حق ندارد آن‌را دستاویز حاشیه‌های سیاسی کند.

عباسی از مدیر کل آموزش و پرورش استان هم خواست تا مدیریت تحولی در استان را به نمایش گذاشته و تحولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است را با شهامت در گیلان به وجود آورد.

استاندار گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: باید همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دولتی استان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا برنامه‌ریزی جامعی برای دانش آموزان انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بیان کرد: ۹۴۰ هزار نفر از معلمان کشور درخواست رتبه بندی کرده بودند که از این تعداد ۹۳۳ درخواست بررسی شد و ۵۹ میلیون سند بارگذاری شد و برای ۲۰ میلیون از سندهای بارگذاری شده حکم صادر شد.

محمدرضا احمدی اضافه کرد: در مجلس برای هر آنچه در توان داریم برای اجرای طرح رتبه بندی بکار می بندیم.

وی، وظیفه همگانی را حفظ مبانی و اصول انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: عشق به پرچم را شما باید به دانش آموزان بیاموزید و برای جهاد تبیین آماده کنید معلمان باید از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند لذا در این راه نسبت به دانش آموزان احساس وظیفه می کنیم.

در این آیین از ۲ معلم نمونه کشور و ۶ بازنشسته و ۵ معلم نمونه استانی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha