۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84745492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۹۸ درصد گلزار شهدای گیلان ساماندهی شده است

آستارا - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: ۹۸ درصد از هزار و ۲۱ گلزار شهدای استان بازسازی و سنگ های قبر آنها مرمت شده و در این راستا مسقف شدن برخی از گلزارها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا داوطلب روز یکشنبه در حاشیه اردوی تفریحی و آموزشی جمعی از ایثارگران گیلان در مهمانسرای جهانگردی آستارا افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان، بنای بیشتر مزارهای شهدا در معرض آسیب قرار دارند و مشارکت مسئولان شهرستان ها برای بهسازی و ساماندهی بیش از پیش گلزارهای شهدا ضروری است.

وی اضافه کرد: وضعیت گلزارهای شهدای گیلان در قالب یک کارگروهی در استانداری گیلان بررسی می شود و تا پایان سال طرح های خوبی در این حوزه اجرا خواهد شد.

 وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید در دوره های مختلف برای همسران ایثارگران اردوهای تفریحی و آموزشی برگزار می کند و موارد بهداشتی و نگهداری از جانبازان به آنها ارائه می شود؛ زیرا جانبازان به لحاظ جسمانی آسیب پذیر هستند.

داوطلب گفت: چهار دهه ایثارگران با همت و تلاش شان در مسیر اعتلای انقلاب و نظام اسلامی گام برداشتند و امروز وظیفه ما تکریم و تجلیل خانواده های آنهاست.

وی یادآور شد: این استان هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده را به نظام اسلامی تقدیم کرده است و برای پاسداشت ارزش آنها وظیفه سنگینی داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران حق قانونی جامعه ایثارگری است و مناسب  سازی فضای شهری و اختصاص فضای پارک مخصوص جانبازان از جمله مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha