فرماندار: حاشیه شهر سنندج نیاز به اقدام جهادی برای رفع کمبود فضای آموزشی دارد

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری سنندج گفت: فضای آموزشی سنندج بویژه در حواشی شهر مناسب نیست و برای رفع آن نیاز به حرکتی جهادی از سوی مسوولان و بویژه خیرین است.

حسن عسکری روز یکشنبه همزمان با هفته سلامت و معلم در آیین افتتاح سالن ورزشی هنرستان دخترانه خدیجه الکبری اظهار داشت: ما شاهد مدارس چند شیفته در حواشی شهر با تراکم بالا هستیم که نیاز است مسوولین در جذب اعتبارات خاص برای افزایش ساخت مدارس در این مناطق اقدام کنند.

وی افزود: از خیرین هم می‌خواهیم برای ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر سنندج در اقدامی جهادی مشارکت داشته باشند تا شاهد ارتقای وضعیت آموزشی در شهرستان سنندج باشیم.

عسکری ادامه داد: وسعت و امکانات فضاهای آموزشی شهر هم زیبنده دانش آموزان نیست و با توجه به اینکه ورزش مستقیما با سلامت آنها در ارتباط است باید در این زمینه هم اقدام جدی شود.

سرپرست فرمانداری سنندج اضافه کرد: تحرک، جنب و جوش و شادابی و نشاط اجتماعی دانش‌آموزان در گرو افزایش فضاهای ورزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان هم در این آیین گفت: سرانه ورزشی فضاهای آموزشی در استان کردستان کمتر از نیم متر برای هر دانش‌آموز است و فاصله بسیاری با میانگین کشوری دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: حدود ۴۲ پروژه چمن مصنوعی و سالن ورزشی ارتفاع بلند در طرح شهید سلیمانی و همچنین ۱۱ پروژه دیگر آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین اجرا می‌شود و بعد از آن می‌توان شاهد بهتر شدن شرایط باشیم.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) اظهار داشت: رنج و سختی کار معلمان تمام می‌شود اما اجر آن ماندگار است.

ناظمی جلال یادآور شد: معلمان در دوران کرونا برخلاف قبل که ۶ ساعت درگیر کار بودند ۱۲ ساعت مشغول بوده و علاوه بر دانش‌آموزان، اولیا هم مخاطب آنها بودند.

نایسر، ننله، حسن‌آباد، تقتقان و فرجه مناطق حاشیه نشین شهر سنندج را تشکیل می‌دهد که نایسر با ۷۵ هزار نفر جمعیت بزرگترین جمعیت را در بین آنها دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha