رزمایش کنترل بازار کالای اساسی در گلستان آغاز شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: رزمایش کنترل وضعیت بازار عرضه و توزیع کالاهای اساسی در این استان با هدف نظارت بر فعالیت فروشگاه‌ها آغاز شد.

درویشعلی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش سه روزه نظارت و پایش کالای اساسی در بخش عمده فروشان، فروشگاه های بزرگ زنجیره، مراکز خرید عمده در شهرهای استان برای حفظ آرامش بازار، ارزیابی وضعیت کنونی تامین و توزیع و اعلام رفع کمبودها است.

وی ادامه داد: در نخستین روز اجرای این هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی توسط گروه های مزبور از بازار استان (خرده فروشی، فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و بخشی از انبارهای مرتبط) در عرضه کالاهای اساسی از جمله روغن، شکر، برنج ، پروتئین ، کالاهای سلولزی شامل دستمال و پوشاک بچه و میوه و تره بار انجام و گزارش کمبود برخی از کالاها به وزارتخانه ارسال شد.

حسن زاده اضافه کرد: علاوه بر این، گروه های اعزامی ۱۲۱ فقره پرونده تخلف از جمله در حوزه گران فروشی و کم فروشی ثبت کردند.

رزمایش کنترل بازار کالای اساسی در گلستان آغاز شد

وجود تعادل در بازار مرغ و تخم مرغ
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با پایش انجام شده در بازار استان، عرضه مرغ و تخم مرغ مشکل نداشته و قیمت این کالاها هم متعادل است.

حسن زاده افزود: در تامین روغن مشکلی وجود ندارد ولی افزایش تقاضا باعث شده در میزان توزیع و تقاضا فاصله ای به وجود بیاید که این خلا در حل رفع شدن است.

وی گفت: همچنین ماکارونی در بازار گلستان به دلیل اصلاح قیمت با افزایش تقاضا مواجه شد ولی کارخانه های تولید این محصول فعال بوده و نگرانی از بابت کمیاب شدن آن وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ، بازار کالای اساسی استان با حساسیت نظارت و کنترل می شود تا مردم مشکلی در تامین این کالاها نداشته باشند.

محمد برزعلی افزود: علاوه بر تولید روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن مرغ گرم، هزار و ۸۰۰ مرغ تولیدی مازاد مرغداری‌های استان خریداری شده و آماده عرضه در بازار است.

وی گفت: در تامین روغن با توجه به فعالیت ۲ کارخانه بزرگ روغن استان، مشکلی در تامین نیاز مردم استان وجود ندارد و تخم مرغ، شکر و آرد نانوایی ها هم کمبودی نیست.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha