سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عینی و ملموس شدن است 

سمنان- ایرنا- رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار پیچیده شده است و برای اجرا، نیازمند عینی و ملموس شدن است یعنی با ارائه الگو و مثال، اهداف آن تفهیم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن زارعی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن شهید مطهری این شهر بیان کرد: مدرسه کانون تربیت است بنابراین باید در مدرسه به روی ذی نفعان در چهارچوب مشخص باز باشد و به دستگاه‌های دیگر اجازه یاری  و همکاری در آموزش بدهیم.

وی افزود: آموزش و پرورش وظیفه اصلی آموزش را دارد اما این نافی کمک از شرکا نیست.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: انواع آسیب‌های اجتماعی مانند فضای مجازی، فقط با منع از فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد بلکه با توانمندسازی و افزایش سواد رسانه‌ای اتفاق می افتد. 

زارعی بیان کرد: مطالبات و درخواست‌هایی درون خانواده فرهنگیان وجود دارد که باید به شیوه معلمی و با زبان تربیت بیان شود و حتی در این حوزه نیز معلمان الگوی دیگران باشند.

وی افزود: مطالبات باید در چارچوب قانون و با بیانی گفته شود که زمینه‌ساز سوءاستفاده  دشمن نباشد و بیشتر معلمان همین روش درست را دارند.

رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به عهده فرهنگیان است و والدین، فرزندان خود را با خیال آسوده به مدرسه می‌سپارند و از این رو جامعه باید قدردان معلمان باشد. 

عمل به سند تحول‌خواهی دولت سیزدهم، مهمترین وظیفه آموزش و پرورش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: با تلاش‌های معلمان و فرهنگیان، چراغ علم و خردورزی کشور در دوران کرونا روشن ماند و در سال ۱۴۰۱، استان سمنان از پیشروان کشور در آموزش حضوری بود.

احمد ریواده بیان کرد: دولت سیزدهم، صادق‌الوعده است و مصمم به اجرای قانون و وعده‌های خود است.

وی افزود: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در این دولت، عمل به سند تحول‌خواهی دولت سیزهم است و اسناد بالادستی به ویژه سند بنیادین و نقشه مهندسی فرهنگی کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اولویت‌های راهبردی دولت سیزهم  برای توسعه آموزش و پرورش، ارتقا جایگاه حاکمیتی آموزش و پرورش، توجه به عدالت آموزشی، نقش و جایگاه مقام معلم است. 

ریواده با بیان اینکه انتظارات از مدیرکل آموزش و پرورش متفاوت و بیشتر از سایر دستگاه‌ها است‌ گفت: امید است با همکاری جامعه فرهنگی و شرکای آموزش و پرورش، توسعه و تعالی این حوزه محقق شود. 

در این آیین از خدمات محمد دستورانی تقدیر به عمل آمد و محمد شاه‌حسینی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تعیین شد.

شاه‌حسینی دارای سوابقی چون تدریس در کلیه مدارس ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و هنرستان، ۱۱ سال سابقه کارشناسی در آموزش و پرورش استان سمنان، استادیار و عضو هیات علمی و مدیرگروه دانشگاه پیام‌نور استان سمنان، تدریس در دانشگاه‌های دولتی فرهنگیان، سمنان و دانشگاه آزاد و تالیف بیش از ۴۰ کتاب و مقاله در مجلات علمی و همایش‌های ملی و بین‌المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha