۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84747593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در کردستان جمع آوری شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبر: 84747593
۳۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در کردستان جمع آوری شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: با مشارکت و همراهی خوب خیرین و اقشار مختلف مردم مومن استان، ۳۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شد.

رضا طوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) درراستای کمک به خانواده‌های ‌نیازمند تحت حمایت نسبت به جمع آوری زکات فطریه و توزیع آن در بین این خانواده‌ها اقدام کرده است.

وی افزود: مردم مومن استان کردستان امسال ۳۸۰ میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره پرداخت کردند که تمام این مبلغ با اولویت ایتام و بیماران زمین گیر توزیع و به حساب خانواده های نیازمند واریز شده و بخشی هم که به صورت نقدی بوده در اختیار نیازمندان قرار گرفته  است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ۱۰۰ درصد زکات فطریه جمع‌آوری شده در همان شهرستان، روستا و در سطح مساجد توسط معتمدین همان محل در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اعلام کرد: همچنین ۳۰۰ میلیون ریال زکات فطریه از طریق کارکنان کمیته امداد امام(ره) استان جمع آوری و با اولویت ایتام به حساب خانواده های زیرپوشش واریز شد.: طبق شورای عالی افتای کردستان، فطریه هر فرد ۳۰۰ هزار ریال است و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود دارد.

طبق اعلام شورای عالی افتای کردستان، در رمضان امسال فطریه هر فرد ۳۰۰ هزار ریال بود و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود داشت.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha