۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 84749350
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پاکدشت : هدفمند کردن یارانه ها دست دلالان و واسطه ها را قطع می کند

پاکدشت- ایرنا- سرپرست فرمانداری پاکدشت گفت : هدفمند کردن یارانه و ارائه ارز ترجیحی به کالاهای اساسی ، اقدام مهمی از سوی دولت سیزدهم که قطعا دست دلالان، واسطه‌ها و رانت‌خواران را از سهم مردم قطع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین تکریم و معارفه، علی اصغر مونسان روز چهارشنبه به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی شریف‌آباد پاکدشت انجام شد.

محسن اردستانی سرپرست فرمانداری پاکدشت در این مراسم که در محل بخشداری شریف‌آباد برگزار شد اظهار داشت:مسئولیت امانتی الهی است که به واسطه مردم به افراد داده می‌شود و باید از آن فقط در جهت رفع موانع پیشرفت و توسعه جامعه و باز کردن گره از مشکلات مردم استفاده کرد.

وی افزود: پذیرش مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی همچون مسابقه دو امدادی است که هر یک از افراد، بخشی از کار را پیش برده و به دیگری می‌سپارند تا در نهایت این نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد که در ارائه خدمت به مردم و اداره امور جامعه، سربلند و پیروز باشد.

اردستانی تصریح کرد: فرصت خدمت بسیار کوتاه و گذرا است، شأن مسئولان فقط خدمت کردن به مردم آن هم به صورت جهادی و شبانه روزی است چرا که انجام امور بر اساس زمان اداری و شرح وظایف نمی‌تواند موجب ایجاد تحول در جامعه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اقتصادی دولت در هدفمند نمودن توزیع یارانه‌ها و مردمی کردن ارائه ارز ترجیحی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، توزیع عدالت در حوزه‌های مختلف است که امروز نمود آن را در هدفمند کردن توزیع یارانه و مردمی کردن ارائه ارز ترجیحی به کالاهای اساسی می‌توان مشاهد کرد، اقدامی که قطعا دست دلالان، واسطه‌ها و رانت‌خواران را از سهم مردم قطع می‌کند.

نماینده دولت در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های فعالیت خود، با بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی، پرداخت ماهانه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومانی سررسید اوراق مشارکت و ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی و بیمه مواجه بود که با وجود تمامی فشارها، این بدهی‌ها تسویه و علاوه بر آن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه‌های عمرانی کشور اختصاص یافت.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ۵ میلیون نفر از مردم کشور که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نبودند، به عنوان اقدام مهم دولت در تحقق عدالت اجتماعی یاد کرد.

اردستانی گفت: کشور سالانه به ۱۲.۵ میلیون تن گندم نیاز دارد که با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر، ۵ میلیون تن آن در داخل کشور تولید و ۷.۵ میلیون تن آن از خارج کشور تأمین می‌گردد در حالی که از همین میزان، حدود ۲.۵ میلیون تن قاچاق شده و یا در حوزه غیر از خوراک انسانی  مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی برای اجرای این طرح، آبروی خود به میدان گذاشته و در نخستین سال فعالیت دولت خود، طرحی را در دست اجرا قرار داد که هیچ دولتی تا کنون جرأت آن را به خود راه نداده بود.

سرپرست فرمانداری پاکدشت با تأکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی گفت: قفسه هیچ مغازه و فروشگاهی نباید از کالاهای اساسی خالی باشد تا مردم بدانند که دولت برای معیشت آن‌ها تمامی پیش‌بینی‌های لازم را اتخاد کرده است.

در این مراسم از تلاش‌های مهدی علیدادی بخشدار سابق شریف‌آباد پاکدشت تقدیر شد.
شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha