۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84751384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای اصلاح ارز ترجیحی نشان داد دولت سیزدهم به دنبال جمع کردن رای نیست

رشت- ایرنا-نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال جمع کردن رای مردم نیست، گفت: اجرای اصلاح ارز ترجیحی در دوره اول ریاست جمهوری بیانگر شجاعت دولت سیزدهم است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: دولت‌های گذشته برای اجرای این طرح دیر جنبیدند که باعث شد نتیجه موثر را نداشته باشد.
وی اضافه کرد: مسئولانی که با رای مردم منصبی را بدست می آورند در دوره اول اصلاح ساختار اقتصادی را انجام نمی دهند و دولتهای گذشته اصلاح در ساختار اقتصادی را به دوره دوم ریاست جمهوری شان موکول می کردند زیرا می‌ترسیدند رای مردم را از دست بدهند مثل متولیان فرهنگی گذشته که کاری نکردند اما این دولت جسارت دارد و به دنبال جمع کردن رای مردم نیست .
آیت الله فلاحتی ادامه داد: این کار سخت اما شدنی است و ۲ ماموریت دولت در این مسیر رفع موانع برای شکوفایی اقتصادی اسلامی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: بعضی از کشورها اینگونه عمل کردند و نتیجه گرفتند اما در کشور ما رجل سیاسی تاکنون انگیزه نداشتند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولت با موانع زیادی برای اجرای اصلاح طرح ارزی روبرو است، افزود: ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و نیازهای جامعه انجام شد که متاسفانه به دلیل انحراف برخی عده ای خاص رسید تا کالاهایی را وارد جامعه کنند که مشابه تولیدات داخلی بود که به تولیدکنندگان آسیب زیادی وارد می شد.
امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت نیاز به اصلاح ساختار اقتصادی کشور افزود: ساختار نظام بودجه در سازمان برنامه و بودجه نیاز به اصلاح دارد و فضای کسب و کار باید اصلاح شود؛ ضمن اینکه نظام توزیع ما باید عادلانه شود و به طور مثال در حال حاضر توزیع بنزین در کشورمان عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه دولت باید نظارت را در این راه جدی بگیرد،افزود: اگر نظارت نباشد دشمنان ضربات مهلکی را وارد می‌کنند و همچنان که یارانه ها را قبل از اجرای طرح به حساب مردم واریز کردند باید بخش های آسیب پذیر جامعه را به شدت مراقبت کنند که اگر آسیب ببینند، جبرانش مشکل است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha