دو محکوم به قصاص در استان فارس از چوبه دار رهایی یافتند

شیراز-ایرنا-رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دو نفر از محکومین به قصاص نفس در استان فارس در حوزه های قضایی قیروکارزین و کوه چنار با جلب رضایت اولیاء دم و در نتیجه تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان بخشیده شدند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز شنبه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری و به منظور اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می بخشم» با رضایت گرفتن از اولیاء دما، تا کنون ۶  فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، افزود: در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص و استفاده هر چه بیشتر از  هسته های جهادی ، مصلحین قرآنی  و معتمدین محلی  در امر سازش   در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

نماینده  قوه قضائیه در استان فارس اظهار کرد: بی شک تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد که این امر از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

قیروکارزین در فاصله ۲۳۳ کیلومتری از شیراز قرار دارد. شهرستان کوه‌چنار یکی از شهرستان‌های باختری استان فارس به مرکزیت قائمیه است. مسافت قائمیه تا شیراز ۱۳۱ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha