۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84753390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین کالاهای اساسی در بازار چهارمحال و بختیاری

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 84753390
تامین کالاهای اساسی در بازار چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- اقلام اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاههای مختلف در چهارمحال و بختیاری تامین شده است و بنا به گفته مسوولان کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، تامین کالاهای اساسی به ویژه چهار قلم خوراکی در دستورکار قرار گرفت و اکنون در فروشگاهها این کالاها تامین شده است.

مسوولان چهارمحال و بختیاری نیز به منظور رصد بازار ، به صورت میدانی از فروشگاههای مختلف سطح شهرهای استان بازدید می کنند و توزیع این کالاها را بررسی می‌کنند و بر آن نظارت دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در تمامی شهرستانهای استان کالاهای اساسی به فور تامین شده است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری در دیدار سرزده از تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ استان اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار در استان روزانه تشکیل می‌شود و اگر مشکلی وجود دارد مردم استان به مسوولان منعکس کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه سه کشتارگاه مرغ در استان فعال است و جوجه‌ریزی به میزان کافی در فروردین‌ماه انجام شده است، گفت: مشکلی در بازار استان برای تامین مرغ گرم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم منزوی در بازدید از یکی از کشتارگاه‌های فعال استان افزود: براساس نیاز استان در کشتارگاه‌های فعال هر شب بیش از ۴۰ تن مرغ کشتار و روانه فروشگاه‌ها و بازار فروش بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه مرغ گرم به قیمت جدید در بازار عرصه می‌شود، گفت: نیاز استان روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ تن مرغ گرم است و کمبودی در خصوص مرغ گرم وجود ندارد و در صورت کمبود مرغ گرم در بازار، با مرغ منجمد ذخیره شده کمبود جبران خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۰  هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد، گفت: جوجه‌ریزی فروردین ماه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت سال‌های گذشته افزایش داشت.

عطاءالله ابراهیمی افزود: روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود و نیاز روزانه استان به مرغ گرم به‌طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ تن است.

وی اظهار داشت: در سطح استان مشکل و کمبودی برای تامین مرغ گرم وجود ندارد و مرغ مازاد استان نیز در فرورین‌ماه ذخیره‌سازی شد و در صورت کمبود و احساس نیاز مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح  کرد: خانوارهایی که یارانه مشمول حال آنها نشده است بدون مراجعه حضوری از سه طریق می‌توانند اعتراض خود را اعلام کرده به این صورت که می‌توانند به سامانه حمایت به آدرس اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ اعتراض کنند که ظرف یک ماه به اعتراض این افراد رسیدگی می‌شود.

محسن مولوی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵ مرحله یارانه به حساب سرپرست خانوارهای استان واریز شده است، تاکید کرد: مرحله ۱۳۵ مرحله جدید است که یارانه ۲ماه اردیبهشت و خرداد به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است که ماهانه برای دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha