۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84753887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری از مشاوره رایگان بهره‌مند می‌شوند

شهرکرد - ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های حمایتی از مددجویان گفت: مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان از خدمات مشاوره رایگان بهره مند می‌شوند.

مهشید سلیمانی روز یکشنبه به  مناسبت روز خانواده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که دارای توان مالی بالا نیستند با مراجعه به ادارات بهزیستی و دریافت "یاران کارت" می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان و یا نیم بها مشاوره بهزیستی بهره‌مند شوند.

به گفته وی، در این طرح افراد با دریافت"یاران کارت" و مراجعه به مراکز مشاوره نیمی از هزینه مشاوره را پرداخت می‌کنند و مابقی هزینه مشاوره را بهزیستی به حساب مشاوران واریز خواهد کرد.

سلیمانی افزود: سالانه در راستای تحکیم بنیان خانواده جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها در زمینه آموزش پیش از ازدواج، آموزش خانواده، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی به فعال شدن سامانه تصمیم از ۲ سال گذشته در استان با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اشاره کرد و گفت: با فعال شدن این سامانه ۷۹ درصد پرونده‌های طلاق با دریافت مشاوره به هنگام از طرف زوجین به سازش منجر می‌شود.

۲۶ هزار تماس با صدای مشاور (خط ۱۴۸۰ ) بهزیستی در استان برقرار شد

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۲۶ هزار تماس با خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی استان برقرار شد و تماس گیرندگان مشاوره تلفنی رایگان دیافت کردند.

به گفته وی، بیشتر مشاوره‌های ارائه شده از سوی مشاوران در این خط، در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسایل تربیتی و تحصیلی، بحث درمان اعتیاد، مشاجرات خانوادگی و مباحث بین زوجین و مشاوره مربوط به ازدواج و طلاق بود و هم اکنون ۲۰ مشاوره در این سامانه آماده ارائه مشاوره و راهنمایی مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه رده سنی بین ۲۵ تا ۳۵ بیشترین و بالاترین آمار تماس را با صدای مشاور استان داشتند، افزود: این مرکز مشاوره تنها مرکز مشاوره غیرحضوری فعال در استان است و بیشترین مشاوره ارائه شده در مراکز مشاوره حضوری و خط ۱۴۸۰ را اختلافات خانوداگی و زوجین، تحصیلی و تربیتی، تربیت کودک و اعتیاد و پیامدهای آن است.

سلیمانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای سلامت خانواده فعالیت‌های مختلف را با همکاری سمن‌ها و تیم‌های اجتماع‌محور و استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره به مردم ارائه می‌دهد.

به گفته وی،هم‌اکنون در استان ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی، ۳۵ مرکز مشاوره عمومی و ۱۵ مرکز مشاوره سلامت روان محلی در راستای سلامت روان و کاهش آسیب‌های فردی و  اجتماعی در سطح استان فعال است و پارسال حدود ۱۷ هزار نفر به این مراکز برای دریافت مشاوره مراجعه کردند.

به گزارش ایرنا، ۴۳هزار نفراز جمیعت استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha