آلودگی هوای همدان به ۹ برابر حد استاندارد رسید

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۵۹
کد خبر: 84755638
آلودگی هوای همدان به ۹ برابر حد استاندارد رسید

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای همدان از نظر میزان آلودگی ۹ برابر حد مجاز و استاندارد است.

سیدعادل عربی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: داده های ارائه شده از سوی ۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا گویای این است که هوای شهرهای ملایر و تویسرکان در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها، کبودرآهنگ و  اسدآباد ناسالم برای گروه های حساس و همدان و نهاوند نیز در وضعیت خطرناک قرار دارد.

وی با بیان اینکه منشا گرد و غبار کانون های داخلی نیست، افزود: گرد و غبار موجود در هوا ناشی از «پی ام ۱۰» و از کشور عراق وارد استان همدان شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: غلظت بالای گرد و غبار موجود در هوای استان موجب برگزاری کمیته اضطراری آلودگی هوا در استانداری شد.

عربی افزود: قرار است در این نشست به مدیریت مدیرکل بحران استانداری در زمینه تعطیلی مدارس تصمیم گیری شود.

وی از شهروندان خواست تا زمان بازگشت به شرایط عادی از تردد های غیر ضروری در معایر عمومیف ورزش در فضای باز، کوهنوردی پرهیز کنند.

وی توصیه کرد که افراد دارای بیمه های زمینه ای، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی دراین شرایط از منزل خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط

ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون هوای شهر همدان هفت روز، ملایر ۱۳ روز، نهاوند ۱۳ روز و کبودرآهنگ ۲ روز در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha