۱۴ هزارو ۸۱۸ تن گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

گچساران- ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴هزار و ۸۱۸ تن گوشت مرغ سال گذشته تاکنون در این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

سید علی معتمدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت سفید از ۱۱۴ واحد مرغداری فعال استان تولید شد.

وی بیان کرد: ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی  در واحد های مرغداری این استان در هر دوره پرورش تولید انجام می شود.

معتمدی پور اظهار داشت: سال گذشته واحدهای تولیدی فعال بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار جوجه را پرورش دادند.

وی تصریح کرد: ۱۴۵ واحد تولیدی مرغ در مناطق مختلف استان وجود دارد که ۷۹ درصد آن فعال می باشد.

معتمدی پور گفت: ۳۱ واحد مرغداری کهگیلویه و بویراحمد بنا به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی و بدهکاری به بانک ها غیرفعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان هم اکنون انجام شده که تولید حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

معتمدی پور اظهار داشت: این تعداد جوجه ریزی در ۴۰ واحد مرغداری این استان انجام شده است.

وی بیان کرد: مرغداری‌ها موظف‌اند براساس میزان استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌ استان عرضه  کنند.

معتمدی پور ابراز کرد: کمبودی در تامین مرغ گرم در این استان وجود ندارد و تلاش خواهد شد این محصول که جایگاهی در سبد کالای مردم دارد  در صورت نیاز از استان های همجوار تامین کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون تن محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دامی و شیلاتی سال گذشته در این استان تولید و برداشت شد.

معتمدی پور افزود: در این مدت ۵۱۰ هزارو ۴۹۱ تن محصولات زراعی، ۳۰۰ هزارو ۹۱۰ تن باغی، ۱۳۳ هزارو ۴۱۸ تن دامی و ۱۹ هزار تن شیلاتی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف شده است.

۲۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha