زیرساخت‌های شهر درگهان جزیره قشم با طرح‌های عملیاتی تقویت شود

قشم - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواستار تقویت زیرساخت‌های شهر درگهان به‌منظور ارتقا خدمات به شهروندان شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در جلسه دیدار با امام‌جمعه اهل سنت شهر درگهان و نمایندگان اقتصادی، اجتماعی و ورزشی این شهر، بر لزوم تهیه طرح‌های عملیاتی در حوزه عمرانی و زیربنایی شهر درگهان تاکید کرد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشین در این بندر تجاری گفت: رشد جمعیت شهری نیازمند ارتقا خدمات عمرانی، رفاهی و خدماتی است.

فتح الهی ادامه داد: لازم است پروژه‌های زیرساختی جدیدی طراحی شود تا در بخش خدمات پایه مانند آب و برق و مسایل بهداشت و درمان، کاستی‌ها جبران شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین توسعه فضای اقتصادی این شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: از پروژه‌های سرمایه‌گذاری که متناسب با نیاز شهر درگهان طراحی‌شده و قابلیت اجرا و بهره‌برداری در مدت کوتاهی داشته باشند، استقبال می‌کنیم.

شهر درگهان در ۲۰ کیلومتری غرب شهر قشم واقع شده است.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha