۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84758549
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات مقابله با آفت جوانه‌خوار بلوط در ۳۶۰ هکتار از جنگل‌های کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال تاکنون عملیات پایش در چهار هزار هکتار از جنگل‌های استان به منظور شناسایی امراض انجام و مقابله با آفت جوانه خوار بلوط هم در ۳۶۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی اجرا شده است.

علی اکبر محمد پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال عملیات کنترل و مبارزه علیه آفت جوانه خوار بلوط در ۴۰ هکتار از جنگل های سروآباد، ۱۳۰ هکتار در بانه، ۱۳۰ هکتار در کامیاران و ۶۰ هکتار از جنگل های بلوط مریوان اجرا شده است.

وی افزود: این عملیات بە یکی از روش های بیولوژیکی (محلول پاشی با پودر و تابل B.T علیه آفت جوانە خوار بلوط) و مکانیکی (حذف سرشاخه های آلوده به گیاە نیمە انگلی لورانتوس و کلنی های آلودە به لارو پروانە برگ خوار) انجام شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآورشد: برای انجام این عملیات، در شهرستان‌های بانه، کامیاران و سروآباد هر کدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در مریوان ۸۶۰ میلیون ریال و در مجموع چهار میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

محمدپناه اضافه کرد: در همین مدت عملیات نظارت و پایش بە منظور شناسایی آفات و امراض عرصه‌های جنگلی در شهرستان های کامیاران، سروآباد، بانە و مریوان هر کدام یک هزار هکتار و در مجموع چهار هزار هکتار اجرا شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های استان کردستان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha