۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 84758588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسماندها بزرگترین تهدید زیست محیطی خلخال است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 84758588
پسماندها بزرگترین تهدید زیست محیطی خلخال است

اردبیل-ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: مدیریت نادرست پسماندهای شهری و روستایی و رها سازی زباله‌های سبک و قابل جابجایی در دل طبیعت، بزرگترین تهدید زیست محیطی این شهرستان است.

 به گزارش ایرنا، نعمت الله جوانمردی در حاشیه نخستین کارگاه هم‌اندیشی و توانمندسازی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش خورش‌رستم خلخال نسبت به پیامدهای ادامه روند تهدیدآمیزاستفاده از روش‌های غیراصولی جمع آوری و دفن زباله‌ها هشدار داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح پسماندهای روستایی و تلاش همگانی برای رهایی از معضل زیست محیطی ناشی از رها سازی روزانه صدها تن زباله سبک وقابل جابجایی در طبیعت این شهرستان گفت: از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی انتظار می رود محلی مناسب برای پسماندهای روستایی انتخاب کرده و نسبت به دفن بهداشتی و پوشش روزانه زباله‌ها با خاک، فنس کشی و کنترل محل دفن زباله‌ها و جلوگیری از تخلیه زباله در خارج از محل پسماندهای تعین شده اقدام کنند.

وی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی بر لزوم مشارکت مردم در مدیریت و حفاظت محیط زیست تاکید کرد.

نخستین کارگاه آموزشی، هم‌اندیشی و توانمندسازی دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان با حضور مدیران منابع طبیعی، امور آب، بخشدار بخش خورش‌رستم، شهردار و اعضای شورای شهر هشجین و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه این بخش برگزار شد.

بررسی آخرین وضعیت مدیریت پسماند در شهر هشجین و ۵۴ روستای تابعه بخش خورش‌رستم، تصمیم‌گیری در خصوص صدور و ابلاغ اخطارهای زیست محیطی به دهیاران روستا در صورت ادامه وضعیت نامناسب مدیریت پسماند، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر هشجین، نحوه جمع‌آوری و دفع پسماندهای کشاورزی بخصوص بررسی مضرات دفع غیراصولی آن برای زمین‌های کشاورزی و آلودگی خاک زراعی، تعبیه سطل‌های زباله ثابت در محل‌های اتراق و استراحت مسافرین جاده‌های گردشگرپذیر از محورهای نشست امروز بود.

در نشست امروز همچنین قوانین مربوط به مدیریت پسماند در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و مناطق آزاد توسط کارشناس اداره بصورت تصویری توضیح و نحوه مکان‌یابی محل دفع و دفن پسماند روستایی با لحاظ استعلام از اداره حفاظت محیط زیست و همچنین ثبت نام در سامانه جامع زیست محیطی توسط تمامی دهیاران و شهرداران شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha