خراسان رضوی پرچمدار الگوسازی مدیریت پسماند شهری در کشور است

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان پرچمدار طرح الگوسازی و گسترش مدیریت اجتماعی پسماند شهری در سطح کشور است.

به گزارش ایرنا، مهدی اله پور روز پنجشنبه در مراسم پایانی دوره آموزشی مدیریت پسماند ویژه مدیران حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی افزود: این عنوان با توجه به ابلاغ سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نظر به سوابق اقدامات و فعالیتهای انجام شده در حوزه مدیریت پسماند خراسان رضوی کسب شده است.

وی ادامه داد: همچنین خراسان رضوی در شاخص هایی مانند تفکیف زباله از مبداء، بازیافت زباله، بی خطرسازی و دفن زباله های بیمارستانی و عفونی، جمع آوری پسماندهای ساختمانی به عنوان متولی طرح الگو سازی برای سایر استان های کشور انتخاب شد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر این سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در حوزه پسماندهای عمرانی و خاک فعالیت های خوبی در مشهد رقم زده که این اقدامات ارزنده شایسته تقدیر است و می‌تواند نقشه راهی برای سایر استان های کشور باشد.

اله پور با اشاره به مدیریت پسماندهای عادی در مشهد و دفن اصولی این پسماندها در این شهر، به ایجاد فاز اول «لندفیل» مهندسی و بهداشتی پسماندهای عادی به مساحت ۲۹ هکتار اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی برای جلوگیری از آلوده نمودن خاک و لایه های زیرین زمین در مشهد انجام شده است.

مدیریت روزانه ۱۵ هزار تن پسماند عمرانی در مشهد

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز در این مراسم از تولید روزانه ۱۵ هزار تن پسماند عمرانی در شهر مشهد خبر داد.

فرهاد ذبیحی بیان کرد: مدیریت و نظارت بر ساماندهی پسماند های عمرانی در مشهد در بخشهای مختلف همچون کنترل و نظارت و صدور مجوز تخریب ساختمان ، صدور مجوز خاک برداری و حمل خاک، ساماندهی خودرو های این حوزه و ساماندهی محل‌های مجاز جهت تخلیه خاک و پسماندهای عمرانی و اجرای طرح مکانیزاسیون حمل ونقل از طریق مخازن ویژه و تولید انواع خاک های ترکیبی و غنی شده جهت مصارف در پارکها و بوستان های سطح شهر مشهد اجرا می شود .

وی بیان کرد: عملیات نظارت بر تخلفات در این حوزه نیز توسط دوربین های ترافیکی سطح شهر به این سازمان ارسال و بررسی و ثبت تخلفات صورت می گیرد.

دوره آموزشی مدیریت پسماند ویژه مدیران حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ۱۴ تا ۱۶ آذرماه در محل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha