۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84758689
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نشست کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم برگزار شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۱
کد خبر: 84758689
نشست کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم برگزار شد

قم-ایرنا- نشست کنگره ۴ هزار شهید روحانی، روز چهارشنبه با عنوان «اسلام ناب محمدی و حاکمیت ارزش‌ها» با حضور شماری از علما و اساتید حوزه علمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام  علی بن ابیطالب(ع) قم در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت: از نظر جمعیت اقشار مختلف مردم، جامعه روحانیت با ۴ هزار شهید بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حجت الاسلام سیدحسن اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی در قم ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری این کنگره در شهر مقدس قم تاکید کردند و این کنگره در نهایت با حدود سه سال تاخیر بخاطر همه گیری بیماری کرونا، در چهارم خردادماه ماه سال جاری ترتیب خواهد یافت.

وی بیان داشت: به همین مناسبت اعزام روحانیان جانباز به شهرهایی مانند مشهد، قزوین، کرمان و اهواز و تجلیل از این افراد در دستور کار کنگره قرار گرفته است.

اکبری با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس ۲۲۱ روحانی، مسوولیت فرماندهی را عهده دار بودند تصریح کرد: در راستای کنگره ملی شهدای روحانیت ۵ همایش تخصصی در ۳۱ استان کشور برگزار شده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام  علی بن ابیطالب(ع) قم یادآور شد: نمایشگاه آثار شهدای روحانی ۳۱ استان کشور به میزبانی شهر قم به زودی در مصلای قدس این شهر برپا خواهد شد.

رئیس انتشارات حماسه یاران و از راویان دفاع مقدس نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: شهدای روحانی در طول دوران دفاع مقدس مخلصانه در کنار رزمنده ها جنگیدند و همچنان پیکر ۹۳ شهید طلبه شناسایی نشده است.

سردار حسین کاجی با بیان اینکه حدود ۵۷۰ طلبه فقط در دوران آزادسازی خرمشهر به مقام شهادت رسیدند، ادامه داد: در منطقه عملیاتی شلمچه ۸۳۰ طلبه رزمنده شهید شدند ولی هنوز در خصوص شهدای روحانی سخن زیادی در جامعه گفته نشده است.

وی اظهار داشت:شهدای روحانی شیعه و اهل سنت از افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس تا پای جان از آرمان های امام و انقلاب دفاع می کردند.

وی اظهار داشت: روحانیانی در دوران دفاع مقدس بودند که در راه انقلاب قطعه قطعه شدند و من پیکر تکه تکه شده آنها را در چفیه جمع کردم و بازگرداندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha