همگامی سپاه با دولت مردمی سیزدهم برای محرومیت‌زدایی و توسعه گلستان

گرگان- ایرنا- سفر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گلستان و بازدید از زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه و تاکید سردار سرلشکر حسین سلامی بر مشارکت در محرومیت زدایی و توسعه این استان ترسیم‌گر افق های روشن تری برای اهالی این خطه شمال کشور است.

به گزارش ایرنا ، از دوران هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی تاکنون مقوله خدمت رسانی و امداد جز لاینفک قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده که در این بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراخور ظرفیت ها و توانمندی های خاص در این بخش سرآمد دیگر نهادها بوده است.

 فرزندان سبزپوش ایران اسلامی در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که در کنار ارتقای توان نظامی و بازدارندگی مقابل تهدیدات دفاعی تلاش می کنند تا با مردمی سازی امور و گسترش مدیریت جهادی زمینه بهبود زندگی، رفع فقر، گسترش عدالت و پیشرفت، کاهش فاصله طبقاتی، احیای فرهنگ و سنت های اسلامی در همه ارکان جامعه به ویژه مناطق کم برخوردار، جوامع روستایی و عشایری را فراهم کنند.

استان گلستان برغم برخورداری از طبیعت سرسبز و چشم اندازهای بدیع جنگلی سالهاست که با مشکلات زیرساختی ویژه ای به ویژه در تامین آب آشامیدنی و تکمیل سد نرماب، زهکشی اراضی و خشک شدن خلیج گرگان رنج می برد.

هر چند با به روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رییسی امیدها در حل مشکلات و چالش های استان بیشتر شد اما به یقین حضور و همگامی و همراهی سپاه پاسداران با دولت در رفع محرومیت زایی این استان نقش تعیین کننده ای دارد.

گلستان هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام دارد که هم افزایی توان لجستیکی و مهندسی سپاه با قابلیت ها و توانمندی فنی دولت می تواند دستیابی این استان به توسعه فراگیر و عادلانه را شتاب ببخشد.

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان بازوی اجرایی و فنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سالهاست در پروژه های مهندسی و عمرانی گلستان مشهود است که به عنوان نمونه می توان به مشارکت قرارگاه سازندگی در اجرای عملیات لایروبی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شمال گلستان اشاره کرد که زمینه افزایش تولیدات، بهبود کیفیت محصول و در نهایت درآمد بیشتر بهره برداران شده است.

از دیگر پروژه های عمرانی گلستان که با مساعدت و همراهی قرارگاه خاتم انبیا در حال تکمیل شدن است پروژه ساخت سدنرماب به عنوان مهمترین پروژه عمرانی است که پس از ورود سپاه، شاهد شتاب بخشی در تکمیل این ابرپروژه استان است.

مشارکت در ساخت شهربازی مدرن گرگان با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد ریالی ، احداث لاگون ها و دالان های آبرسان مجتمع میگو و  همچنین لایروبی کانال های آبرسان بین خلیج گرگان و دریای خزر از دیگر پروژه های ثمر بخش سپاه در گلستان است که زمینه محرومیت زدایی در این استان کم برخوردار را فراهم خواهد ساخت .

همگامی سپاه با دولت مردمی سیزدهم برای محرومیت‌زدایی و توسعه گلستان

تلاش سپاه برای حل مشکل آب گلستان ستودنی است
فرمانده سپاه نینوا گلستان در این بازدید گفت : از توجه خاص فرمانده کل سپاه پاسداران و اجازه آن برای ورود قرارگاه خاتم الانبیا در مسیر توسعه استان تشکر می کنم و این مساله برای مردم گلستان خوش آیند بود.

سردار علی ملک شاهکوهی به اقدامات قرارگاه خاتم در عرصه آب، مجتمع میگو، شهربازی، راه سازی، زهکشی و غیره اشاره و اضافه کرد: غیر از قرارگاه خاتم شرکت و پیمانکاران ما نمی توانستند این پروژه ها را اجرایی کنند و گلستان تنها استانی بود که نتوانسته بود از این ظرفیت به خوبی بهره ببرد.

وی افزود: پروژه سد نرماب واقع در شرق استان یک پروژه ملی است و مشکلاتی در مسیر پایین دست آن وجود دارد که اگر برطرف شود سه شهرستان و ۱۳۲ روستایی ما از آب آشامیدنی بهره مند می شوند.

ملک شاهکوهی یادآور شد: بیش از ۴۸ درصد آورده سیلاب را جلوگیری می کند و بیش از ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست این سد از آب این سد بهره مند می شود و همچنین به راه اندازی و تکمیل سامانه نوین آبیاری و افزایش بهره وری اراضی کشاورزی کمک می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این سفر بر تسریع روند ساخت پروژه مرکز جراحی محدود امام جعفر صادق(ع) سپاه نینوا گلستان تاکید کرد و گفت: 

ساخت پروژه را با سرعت و با کیفیت پیگیری کنید ما هم پشتیبان شما خواهیم بود.

همگامی سپاه با دولت مردمی سیزدهم برای محرومیت‌زدایی و توسعه گلستان

سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران در سفر به گلستان گفت: قرارگاه حضرت خاتم الانبیا حدود ۴۰۰ طرح بزرگ ملی فعال دارد و چرخ هیچ طرحی متوقف نیست و تلاش می کنیم که علاوه بر اینکه از نظر آمادگی دفاعی در سطح کشور نیروهای ما رشد شتابدار خود را  انجام می دهند و با تغییرات فن آوری دایم در حال رشد هستند به موازات آن موضوع امداد به مردم و خدمت رسانی به مردم را هرگز از دستور  کار خود خارج نمی کنیم زیرا اولویت ما قرار دارد.

برنامه ریزی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور 

سردار سلامی افزود: در کشور با  مشارکت و همکاری سپاه و بسیج و همراهی با دولت در طرح های مربوط به محرومیت زدایی از جمله آبرسانی به روستا های فاقد آب برنامه های مفصلی داریم و به طور تقریبی  ۱۰ هزار روستا را با وزارت نیرو برنامه ریزی کردیم که آبرسانی کنیم.

وی بیان کرد: در طرح های مربوط به ساخت و ساز خانه های روستایی مشارکت بسیار وسیعی داریم و هم در مناطق روستایی و هم در مناطق حاشیه شهر ها برای کمک به مردمی که بضاعت ساخت خانه ندارند مشارکت بسیار گسترده داریم و هم سپاه استان ها و هم قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیا در گستره ملی در این مساله مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: در زمینه طرح های مربوط به راه های روستایی در روستاهای دارای جاده های سخت گذر برای تردد آسان روستاییان کارهای بزرگی در دست انجام داریم.

پایگاه های بسیج به پایگاه های امداد تبدیل شوند 

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در سپاه و بسیج همانطور که فرمانده سپاه نینوا استان بیان کردند خادمان این مردم هستیم و با قلبمان با آنها زندگی می کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: برادران عزیز پایگاه های بسیج را پناهگاهی برای آرامش و آسایش مردم قرار دهید، آن را به پایگاه امداد تبدیل کنید و دست مردم عزیزمان را بگیرید.

همگامی سپاه با دولت مردمی سیزدهم برای محرومیت‌زدایی و توسعه گلستان

برای شکست دادن دشمنان از حضور آگاهانه مردم بهره برده ایم

وی با اشاره به هدف گذاری برای کمک های مومنانه و کمک های معیشتی به مردم گفت: تا امروز هفت مرحله کمک های معیشتی بین یک میلیون و پانصد هزار خانواده توسط سپاه و بسیج کل کشور انجام شده و  با شرایط فعلی مربوط به  عادلانه سازی  یارانه ها  تلاش می کنیم فشار  اولیه  طرح به مردم  محروم را با کمک های  سپاه و بسیج و سایر نهادهای  حمایتی از جمله  ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(راه) ، آستان قدس و خیران کاهش دهیم.

سردار سلامی در همایش نخبگان و فعالان بسیج استان گلستان گفت: برای شکست دادن سیاست های دشمن از حضور آگاهانه، مومنانه و مجاهدانه مردم بهره برده ایم زیرا آن ها هیچگاه انقلاب را تنها نگذاشتند و در هر شرایط برای نبرد سخت با دشمنان اعلام آمادگی کردند.

ایران اسلامی امروز از هر زمان دیگر مقتدرتر است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در سپاه و بسیج خادمان این مردم هستیم و با قلبمان با آنها زندگی می کنیم و آرزوی ما است که در راه تحقق اهداف این مردم و عزت و آرامش آنها همانند یک پیش مرگ فدا شویم.

وی ادامه داد: بارها گفته ام و باز می گویم ایران بزرگ و عزیز و ایران اسلامی امروز از هر زمانی مقتدرتر و تواناتر برای حل مسائل خود است.

وی افزود: صفحه های تاریخ چهار دهه گذشته را مرور کنید و ببنید دشمن ما از تمامی ابزارها و حیله ها و تجربه ها و ثروت های مادی و قدرت نظامی و نفوذ سیاسی و قدرت عملیات روانی و رسانه ای برخوردار است در مقابله با ملت ما به برکت رهبری حکیم و دانا و ژرف اندیش و آینده نگر و دشمن شناس ما نتوانسته کاری پیش ببرد و حتی یک پیروزی نتوانسته به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایرنا ، سفر روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گلستان هر چند همکاری بیشتر فرزندان سبز پوش این مرز و بوم در سپاه ، بسیج و  قرارگاه خاتم الانبیا را بدنبال خواهد داشت اما مهمترین ثمره آن تقویت احساس همراهی و همگامی توام با امنیت بین اقوام گلستانی است که بیش از پیش توسعه همه جانبه استان را رقم می زند و نکته والاتر این که حضور سردار سلامی و تاکید بر حل مشکلات استان، قاب ماندگار در خدمت رسانی به مردم در اذهان گلستانی ها خواهد ماند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha