۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84759870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: بیکاری مهمترین آسیب اجتماعی گریبانگیر جوانان کردستانی است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج با بیان اینکه از دست رفتن یک جوان به منزله از دست رفتن جامعه است، گفت: مساله بیکاری مهمترین آسیب برای نسل جوان است که بیماریهای روانی را برای این قشر در بردارد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در اولین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده استان کردستان در سنندج اظهار داشت: دین اسلام قوانین مهمی در زمینه بهداشت و سلامت جسم و روان دارد که برای هر دردی درمانی از دیدگاه این دین مبین وجود دارد.

وی سلامتی جامعه را زمینه ساز توسعه و پیشرفت دانست و افزود: مشکلات امروز جامعه زیاد است که برای حل آسیبهای اجتماعی باید به دنبال مناسب ترین و کارسازترین راه بود.

امام جمعه سنندج با قدردانی از برنامه استانی برای ایجاد ۳۴ هزار شغل در سال جاری تاکید کرد: رفع افسردگی جوانان نیاز به ایجاد نشاط اجتماعی  داردکه در سایه توسعه و پیشرفت شکل می گیرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: جاده های جادثه خیز استان به اندازه کرونا خسارت جانی و مالی داشته است که باید برای آن نیز چاره اساسی اندیشید.

وی یادآور شد: گذر از همه این مشکلات در سایه تعاون و همراهی میسر است که در کرونا شاهد آن بودیم .

فعالیت ۹۰ موسسه خیریه با مجوز بهزیستی

مدیرکل بهزیستی کردستان هم در این نشست اظهار داشت: ۹۰ موسسه خیریه در کردستان با مجوز بهزیستی فعالیت دارد که ۵۰ مورد آن به سنندج اختصاص دارد.

حسین رسولی افزود: این موسسات در زمینه های آموزشی درمانی، معیشتی و فرهنگی فعالیت دارند که در دروان کرونا نقش ارزنده ای را ایفا کردند.

وی یکی از موانع بزرگ امورخیریه را عملکرد جزیره ای موسسات خیریه اعلام کرد و گفت: بهتر است در کنار فعالیت موسسات مختلف، بر روی یک خیریه خاص متمرکز شویم.

مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: ۸۰ درصد از مشارکتهای مردمی توسط موسسه های خیریه در استان جمع آوری می شود که حاکی از ارتباط نزدیک و اعتماد مردم به موسسات خیریه است.

۳۰ رشته فنی و حرفه ای قابلیت آموزش رایگان دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان نیز اظهار داشت: ۳۰ رشته فنی و حرفه ای شناسایی شده که قابلیت آموزش رایگان به افراد واجد شرایط را دارد و بیشتر این افراد در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی را شامل می شود.

فردین وکیلی افزود: مهارت آموزی سیار یکی از راهکارهایی است که برای ترویج مهارتهای فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه نشین در نظر داریم و در همین زمینه مجمع خیرین فنی و حرفه ای راه اندازی می شود که اداره آن به عهده بخش خصوصی و حمایتهای آموزشی توسط این اداره خواهد بود.

 وی یکی از نقاط ضعف مهارت آموزان در استان را نبود محل دائمی برای عرضه محصول و تولیدات خود برشمرد و گفت: راه اندازی هرکدام از ۳۰ رشته شناسایی یاد شده، به کمتر از ۲۰ میلیون ریال سرمایه احتیاج داشته ولی بازار فروش خوبی دارد.

بررسی ۱۱۰ دغدغه مردمی در حوزه سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: کارشناسان بهداشت و درمان استان ۱۱۰ عامل در سطوح مختلف سلامت و بهداشت را بررسی کردند که مهمترین آن حوادث ترافیکی و در رده بعدی کم تحرکی ، چاقی و اضافه وزن کودکان و نوجوانان بوده است.

دکتر فرزام بیدارپور به برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی اشاره کرد و  گفت:  ماموریت اصلی این برنامه توسعه و ترویج برنامه های پیشگیری از خودکشی و افزایش آگاهی جامعه و ظرفیت پاسخگویی به این پدیده اجتماعی به تمامی افراد در معرض خطر یا اقدام کننده به خودکشی است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این برنامه از ابتدای امسال تا پایان سال ۱۴۰۵ است، گفت: هدف کلان این برنامه کاهش ۱۰ درصدی اقدام و فوت ناشی از خودکشی در کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha