۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84761031
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۵
کد خبر: 84761031
آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

همدان- ایرنا- نیمه اسفند سال گذشته و در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس، ۱۹۴ نماینده، با یکی از مهمترین تصمیمات اقتصادی کشور موافقت کردند و دولت موظف شد ارز ترجیحی را از نظام یارانه‌ای کشور اصلاح کرده و جایگزین‌های مطمئن را برای آن فراهم کند، اقدامی ارزشمند از دولت سیزدهم که ناجی اقتصاد شد.

به گزارش ایرنا؛ غفلت و انفعال دولت‌های پیشین موجب شد تا دولت سیزدهم در یکی از سخت‌ترین و دشوارترین برهه‌های کشور، تصمیم به اصلاح یارانه‌ها بگیرد تا قطار اقتصاد از سقوط به دره نجات یابد.

با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، آیت‌الله رئیسی در جلسه‌ شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، تأکید کرد همه ارکان نظام باید به عنوان پشتوانه اجرای این قانون، کاملا هماهنگ عمل کنند و مسئولان و رسانه‌ها نیز با اقناع‌سازی افکار عمومی و توضیح شیوه اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی به اجرای آن کمک کنند تا مردم هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در زمینه تأمین کالا نداشته باشند.

بدون شک همراهی و همدلی قوا، برگ برنده دولت سیزدهم در اصلاح ارز ترجیحی و تحول بزرگ اقتصادی در کشور بود که در این میان مردم همانند همیشه با همراهی خود با دولت آیت‌الله رئیسی نشان دادند که یاریگر دولت در تحقق وعده‌هایش هستند و با درک درست واقعیت‌های این طرح، زمینه و بستر را در کنار دیگر نهادها و ارگان‌ها، برای پیاده‌سازی توزیع عادلانه‌سازی یارانه‌ها هموار کردند.

در شرایطی که برخی‌ پیش بینی می‌کردند که با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، جریان عادی تامین کالاهای اساسی مختل می‌شود، اما با تمهیدات انجام گرفته توسط دولت سیزدهم، هیچ خللی در این مسیر وارد نشد، نمونه بارز آن در شهرستان ملایر که بدون هیچ تنش و مشکلی شاهد همراهی مردم با دولت بودیم.

ملایری‌ها موفق در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها

با قاطعیت می‌توان گفت با تدبیر به موقع و کارآمدی نماینده عالی دولت در استان همدان و البته مدیریت ارشد شهرستان ملایر، شاهد آرامشی مطلوب و رضایت‌بخش در بازار هستیم.

پیرو اقدامات کارشناسی و تدابیر اتخاذ شده برای تامین کالاهای اساسی پس از اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی در کشور، فرماندار ویژه ملایر نیز با برگزاری جلسات مستمر، حضور میدانی در بازار، تشکیل روزانه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار و رصد لحظه‌ای تامین و توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها و سطح بازار، این اطمینان خاطر را به مردم داد که مشکلی در تامین نیازمندی‌ها و مایحتاج اساسی آنان نیست.

آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

"سلمان اسماعیلی" با تشکیل نشست‌های تخصصی با مدیران دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادها، اصناف، کسبه و بازاریان، اتحادیه‌های اصناف، بخشداران‌، دهیاران، روحانیان، هیات‌های مذهبی، بازرسان، رسانه‌ها و دیگر اقشار در قالب جلسه "مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها" بر لزوم همراهی با دولت برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی تاکید و آن را یک اقدام شجاعانه و ارزشمند از سوی دولت سیزدهم قلمداد کرد.

وی حرکت امروز کشور را به ویژه در حوزه اقتصادی رو به جلو دانست و با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در اصلاح و بهبود معیشت مردم، خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است و همه در این زمینه مسئول هستیم.

معاون استاندار همدان این اطمینان خاطر را به مردم شهرستان ملایر داد که تمامی انبارهای کالا در استان همدان پُر است و هیچ مشکلی در تامین و تولید کالاهای اساسی نداریم.

اسماعیلی همچنین به سودجویان هشدار داد: با کسانی‌که در روند اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، احتکارکنندگان، گران‌فروشان و اخلال‌گران در بازار به جد برخورد می‌شود و هیچ مماشاتی در کار نیست.

فرماندار ویژه ملایر: این اطمینان خاطر را به مردم شهرستان ملایر داد که تمامی انبارهای کالا در استان همدان پُر است و هیچ مشکلی در تامین و تولید کالاهای اساسی نداریم.

فرماندار ویژه ملایر به اندازه‌ای اجرای این طرح تحول اقتصادی دولت را مهم ارزیابی کرد که یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران شهرستان را عملکرد آنها در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قرار داد.

اسماعیلی در عین حال بزرگترین و مهمترین شرط موفقیت برای اجرای این ماموریت خطیر را اقناع‌گری دانست و گفت: همه نظام برای پیاده‌سازی این طرح بزرگ اقتصادی پای کار آمده و پیرو آن مجموعه مدیران دستگاه‌ها، ادارات، اصناف، ائمه جمعه و جماعات و ارگان‌های این شهرستان نیز باید به جد پای کار باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیز در این راستا موظف به امیدآفرینی هستند، یادآور شد: در راستای حمایت همه‌جانبه از مردم و جلوگیری از تحرک محتکران و اخلال‌گران، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بسیج، تعداد ناظران و بازرسان از بازار را تا ۲۰ برابر افزایش دادیم و ۱۲۰ بازرس لحظه به لحظه بازار را رصد می‌کنند.

آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

بازار ملایر زیر ذره‌بین ۱۲۰ بازرس و ناظر

امروز پس از گذشت حدود ۱۰ روز از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها، بازار ملایر در آرامش کامل است و این آرامش را به وضوح می‌توان دید.

در بازدیدهای میدانی که از بازار، کسبه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتیم، هیچ کمبودی در تامین اقلام و مایجتاج اساسی مردم وجود نداشت و کالاهای اساسی حتی بیشتر از گذشته در بازار موجود بود.

در گپ و گفتی خودمانی با چند تن از شهروندان، آنان ضمن ابراز خرسندی از اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در اجرای این طرح، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مدیریت ارشد این شهرستان را بی‌نظیر دانستند و این همراهی مسئولان با مردم را انگیزه‌ای برای دوچندان کردن کمک و یاری دولت عنوان کردند.

بدیهی است که در این بین نمی‌توان از تشدید تلاش نهادهای نظارتی برای مقابله با احتکارگران و کوشش شبانه‌روزی آنان برای کشف کالاهای احتکار شده چشم پوشید؛ اقدامی که ضمن بازدارندگی از تکرار این قبیل رفتارهای مذموم و غیرانسانی به تعدیل بازار نیز کمک می‌کند. 

در کنار این اقدامات اثرگذار در اجرای طرح تحول اقتصادی دولت، فرماندار ویژه ملایر و دادستان ملایر، در پیامی ضمن قدردانی از همراهی اقشار مختلف مردم، کسبه و بازاریان در اجرای این طرح، اعلام کردند: هرگونه تخلف صنفی منجر به اقدامات قانونی همچون پلمب و نصب پرده در واحد صنفی متخلف خواهد شد.

آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

برخورد با محتکران بدون اغماض است

دادستان عمومی و انقلاب ملایر در گفت و گو با ایرنا، اخلال در نظام اقتصادی (مایحتاج عمومی) را جرم دانست و گفت: مجازات‌های سنگینی برای احتکار عمده ارزاق عمومی مردم دیده شده است.

"مسلم سلگی" با اشاره به کشف انبارهای احتکار کالا در این شهرستان طی روزهای گذشته، هشدار داد: هیچ توجیهی ندارد افراد متخلف مایحتاج عمومی مردم را احتکار کنند و در این راستا ما براساس وظایف قانونی‌مان، ورود و برخوردها را بدون تبعیض و بدون ملاحظه در تمام ساعت شبانه‌روز انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برخوردها بدون اغماض است و اصناف در این زمینه باید توجیه شوند، بیان کرد: همه ما موظف هستیم از سیاست‌های دولت حمایت کنیم و در برابر تخلفات کوتاه نمی‌آییم، خطاب ما به کسانی است که سیاست‌های نظام را نمی‌بینند.

رئیس دادگستری ملایر: در این برهه از زمان رئیس جمهوری انقلابی آمده و ندا سر می‌دهد که مردم دولت را در اجرای طرح تحول اقتصادی کمک کنند، ما نیز عدالت را اجرا خواهیم کرد.

این روزها دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی شرایط متفاوتی را در اجرای طرح بزرگ مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سپری می‌کند و به گفته رئیس جمهور برای اصلاح ارز ترجیحی نیازمند «اجماع»، «اقناع‌سازی افکار عمومی» و «آماده سازی زیرساخت‌های کشور» بودیم که محقق شد و یقین دارم که در این قضیه هم اگر مشارکت همه مردم را به همراه داشته باشیم، به طور حتم دولت موفق خواهد شد.

به گفته رئیس دادگستری ملایر در این برهه از زمان رئیس جمهور انقلابی آمده و ندا سر می‌دهد که مردم دولت را در اجرای طرح تحول اقتصادی کمک کنند، ما نیز عدالت را اجرا خواهیم کرد.

"سعید احمدی‌فر" در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ما در صحنه حضور داریم تا طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که هدفش اجرای عدالت است، به سرمنزل مقصود برسد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نیاز به همراهی تمامی مسئولان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم دارد، گفت: دولت با اجرای این طرح در صدد از بین بردن فاصله طبقاتی و هدفمند شدن یارانه‌ها است.

به گفته احمدی‌فر، دشمنان همواره به نظام مقدس جمهوری اسلامی چشم دوخته‌اند و در تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند، اما تا زمانی‌که این نظام پشتوانه مردمی و ولایت فقیه را دارد، هیچ آسیبی نخواهد دید و تاکنون ایران صحنه‌های بزرگ این چنینی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

آرامش در بازار ملایر؛ زیر سایه مردمی‌سازی یارانه‌ها

در اقناع‌سازی مردمی همه یک عمار باشیم

از آنجا که اقناع‌سازی مردمی رکن مهمی در اجرای درست طرح تحول اقتصادی دولت است، فرمانده سپاه ناحیه ملایر در این زمینه خاطرنشان کرد: در اقناع‌سازی و اقناع‌گری مردمی همه باید یک عمّار باشیم.

سرهنگ "علی‌اصغر فارسی" اعلام آمادگی کرد: برای اقناع‌سازی مردمی و همچنین نظارت بر بازار از نیروهای مخلص بسیجی در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا اجرای این طرح همچون دیگر اقدامات بزرگ و اثرگذار نظام و دولت، با موفقیت اجرایی شود.

به جرات می‌توان گفت ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در جنوبی‌ترین خطه استان همدان، یکی از شهرستان‌های موفق در اجرای طرح تحول اقتصادی دولت است و این همراهی و همدلی همیشگی خود را با دولت و نظام بارها در عرصه‌های حساس به منصه ظهور گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha