۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84773583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار ملایر از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای دام و طیور خبر داد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی دام و طیور در این شهرستان خبر داد و گفت: با موافقت و مصوبه هیات وزیران، واحدهای تولیدی دام و طیور می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت بانکی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز سه‌شنبه در نشست با واحدهای تولیدی دام و طیور شهرستان ملایر در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، افزود: دامداران و مرغداران باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ارزان قیمت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با موافقت دولت و مصوبه هیات ورزیران، خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دام و طیور در اختیار بانک قرار داده شد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه این اعتبار به صورت شناور است و سهمیه برای هر استان و شهرستان مشخص نیست، از واحدهای تولیدی دام و طیور خواست که هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرونده خود در بانک برای دریافت این تسهیلات و سرمایه در گردش اقدام کنند.

اسماعیلی همچنین خطاب به بخشداران و دستگاه‌های اجرایی مربوطه تاکید کرد: پاسخ به استعلام‌های بانکی باید حداکثر در مهلت زمانی ۲۴ ساعت انجام شود تا واحدهای تولیدی دام و طیور بتوانند به سرعت این تسهیلات را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اخذ این تسهیلات تامین و روند اجرایی امور نیز تسهیل شده و هیچ کوتاهی در جذب و پرداخت این تسهیلات پذیرفته نیست.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه در مجموعه کشور و استان هیچ نگرانی از نظر تامین و تولید نهاده‌های دامی نداریم، ادامه داد: عمده نگرانی در روند نادرست توزیع طی سال‌های گذشته بود که با اقدام بزرگ دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، اشکالات در حال رفع شدن است.

اسماعیلی در ادامه به افزایش تولید دیگر اقلام و کالاهای اساسی همچون گوشت سفید و قرمز و تخم‌مرغ در سطح بازار اشاره کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام ماموریت وارد مازاد تولید را به قیمت روز خریداری، دپو و در مواقع نیاز به بازار عرضه کند.

وی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را یک ضرورت و نجات کشور از اقتصاد رانت‌زا و فسادخیز دانست و اظهار داشت: امروز یک ماموریت بزرگ برای همه ما تعریف شده که باید با دلسوزی، هم‌افزایی و خیرخواهی، برای اجرای این طرح تحول اقتصادی به نفع مردم تلاش کنیم.

فرماندار ملایر از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای دام و طیور خبر داد

سامانه بازارگاه برای خرید نهاده‌های دامی فعال است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تولیدکنندگان را شاه‌کلید و رمز موفقیت در اجرای طرح تحول اقتصادی دانست و گفت: واردکننده، مصرف‌کننده و تولیدکننده سه ضلع این مثلث هستند که تاثیر و نقش تولیدکننده در اجرای این طرح بسیار بالاتر و بیشتر است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" ضمن تاکید بر سرعت عمل واحدهای دامی و طیور در دریافت تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش، تاکید کرد: مشکلی در سامانه بازارگاه وجود ندارد و دامداران و مرغداران می‌توانند برای خرید نهاده‌های دامی از طریق این سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشکل سبوس نیز رفع شده و به دنبال آزادسازی و واردات آن از روسیه هستیم، افزود: اقلام دیگری همچون شیرخشک، کره، خامه و روغن عوارض آنها صفر شد و چنانچه خط صادرات باز شود، مشکلی در بازار نداریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین به آمار جوجه‌ریزی در سطح کشور با ۱۲۳ میلیون قطعه و نبود مشکل در این حوزه اشاره کرد و افزود: در بحث مرغ ۳۰ درصد مازاد تولید داریم که برای مواقع حساس و استراتژیک این مازاد تولید ذخیره می‌شود.

حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: در راستای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی دام و طیور، باید یک قرارگاه عملیاتی در این شهرستان تشکیل شود تا سهم بیشتری از این تسهیلات نصیب دامداران و مرغداران ملایری شود.

به گفته وی رقم این تسهیلات و سرمایه در گردش نسبت به گذشته سه تا پنج برابر افزایش یافته و بانک‌ها نسبت به اخذ ضمانت‌های بانکی باید آسان بگیرند و دستگاه‌های مرتبط در پاسخ استعلام‌ها سرعت عمل به خرج دهند تا حق واحدهای تولیدی ضایع نشود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی و کمک به دولت در اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است که در شهرستان ملایر ۵۰ واحد مرغداری گوشتی، ۱۱ واحد تخمگذار و ۲ واحد پرورش بوقلمون در حال فعالیت هستند.

به گفته رئیس بانک کشاورزی ملایر، تاکنون برای ۱۸ پرونده تسهیلات ارزان قیمت با مبلغ ۶۰ میلیاد ریال پرداخت شده و امروز ۲۰ مورد دیگر در مرحله پرداخت است که برای تسهیلات زیر ۲۰۰ میلیون تومان سود ۱۰ درصد و برای بالای ۲۰۰ میلیون تومان، سود ۱۲ تا ۱۵ درصد تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha