فرماندار: ۶۱ درصد از اعتبارات پارسال نیشابور محقق شده است

مشهد- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: پارسال از ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات نمایندگان مجلس به علاوه ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان نیشابور بالغ بر ۹۰میلیارد تومان محقق شده و این‌ میزان اعتبار برای ۱۹۵ طرح عمرانی بوده که حدود ۸۵درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جوان روز شنبه در جلسه نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی ۳۴ میلیاردتومان ، ماده ۱۸۰ حدود ۱۷ میلیارد تومان ، طرح‌های از محل جرایم راهنمایی و رانندگی یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، طرح‌های خشکسالی پنج میلیارد تومان برای آب و فاضلاب و ۳۶۰ میلیون تومان برای جهاد کشاورزی و  اعتبارات مناطق محروم ۵۷ میلیارد تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از اعتبارات ملی پارسال برای نیشابور ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای افلاک نمای خیام نیشابور در قالب پژوهشکده اختر فیزیک از طریق دانشگاه فردوسی جذب شده، در حوزه میراث فرهنگی نیشابور ۷۶۰ میلیون تومان برای ترمیم بازار سرپوش، ۹ میلیارد تومان برای سایت موزه شادیاخ و یک و نیم میلیارد تومان برای مطالعات راهبردی شهر کهن نیشابور و همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سوم نیشابور اختصاص یافت.
جوان گفت: تاکنون۶۰۰ میلیارد تومان در جریان سفر اخیر استانی ریاست جمهوری برای نیشابور در نظر گرفته شده اما هنوز اعتبارات این سفر برای نیشابور به طور رسمی ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به اینکه طی سفر اخیر هیات دولت به استان بخشی از  اعتبارات در فصل‌های مختلف در نظر گرفته شده اظهار کرد: ۵۶ میلیارد تومان در سرفصل بهسازی و روکش آسفالت محورهای نیشابور، ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بهداشتی و عمرانی، ۳۰میلیارد تومان برای تکمیل یکی از دانشکده‌های دانشگاه نیشابور، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم ورزشی، ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های هادی نیشابور، ۱۸ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز آموزشی، ۱۱ میلیارد فنی و حرفه‌ای، ۱۸ میلیارد برای استخرهای ذخیره آب جهاد کشاورزی، هفت میلیارد تکمیل بندها، ۲۰ میلیارد تومان برای  تکمیل طرح‌های خیرساز نیمه تمام، پنج میلیارد تومان برای منابع طبیعی و ۲۸ میلیارد تومان قنوات و ۳۰ میلیارد تومان برای سامانه‌های آبیاری و سه میلیارد تومان هم برای توسعه باغات در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور اظهار کرد: تاکنون ۲۷هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده و از این تعداد ۹ هزار نفرتایید نهایی و ۴هزار و ۴۸۵ واحد تامین زمین شده و برای باقیمانده آن به دنبال تامین زمین هستیم.
فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: در این حوزه ۲مرحله قرعه‌کشی شده و در مرحله اول ۶۷۵ واحد تعیین شده که ۲۰۰واحد آن در حال ساخت است و برای باقیمانده در  حال تشکیل پرونده هستیم و در مرحله دوم ۲هزار نفر در مرحله واریز وجه هستند.

وی در خصوص طرح نیمه‌تمام کتابخانه مرکزی نیشابور گفت: این طرح در زمینی به وسعت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع در پارک ارغوان با ۲هزار متر مربع زیربنا در یک طبقه است و فنداسیونش اجرا شده و برای تکمیل آن بالغ بر ۱۱میلیارد تومان مورد نیاز است و اولویت سازمان مدیریت برای تکمیل طرح های بالای ۷۰درصد است.
شهرستان  ۴۰۰هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha